SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Monday 6 April 2015

Shampoo Organik Atasi Rambut Gugur


SUDAH bermacam-macam jenis shampoo yang ada dipasaran telah dicuba. Namun masalah rambut gugur, rambut bercabang, rambut kering, rambut kusut dan rambut berkelemumur masih tidak dapat diselesaikan. Tambahan pula sebagai wanita muslimah yang bertudung, membuatkan kulit kepala lebih mudah gatal bila berpeluh.




Jika dilihat pada iklan-iklan di media elektronik, terdapat banyak pilihan untuk mengatasi masalah rambut yang dihadapi oleh anda, terutamanya untuk masalah rambut gugur. Namun, sejauh mana keberkesanannya? Saya pasti boleh dikatakan hampir semua jenis shampoo anda telah cuba kan, tetapi masalah rambut gugur masih tidak selesai.

Saya sendiri juga begitu, boleh dikatakan telah mencuba pelbagai jenis shampoo yang ada dipasaran tapi rambut gugur masih banyak. Jika dihimpunkan, saya agak mungkin boleh buat sarang burung. Hehe. Kini akhirnya, saya telah nekad untuk memilih shampoo organik pastinya dibuat dari bahan semulajadi, selamat dan berkesan! Alhamdulillah. Tapi sebelum itu, mari saya kongsikan dengan anda penyebab utama masalah keguguran rambut :
  • Hormon yang tidak seimbang, terutamanya selepas melahirkan bayi.
  • Terlalu stress dan kurang rehat
  • Akar rambut yang tidak sihat, kekurangan vitamin seperti zink dan multivitamin
  • Penjagaan rambut yang kurang tepat
  • Penggunaan syampoo yang mengandungi bahan kimia

punca rambut gugur


Okay, nampak tak, sebenarnya kebanyakkan shampoo yang digunakan mengandungi bahan kimia. Itu antara punca mengapa masalah rambut gugur kita tidak berkurangan! Jadi sebab itu, akhirnya saya nekad untuk mencuba shampoo organik, rangkaian produk shampoo Prosante. Ditambah pula dengan testimoni pengguna shampoo dan perapi Prosante, rata-rata mengatakan rambut tidak lagi gugur dan kulit kepala rasa lebih segar membuatkan hati saya juga tercuit untuk mencuba. 

Set penjagaan rambut shaklee dikenali sebagai rangkaian shampoo Prosante, mengandungi beberapa jenis shampoo dan perapi adalah bebas kimia dan selamat digunakan. Kenapa saya berulang kali sebut tentang shampoo organik, bebas kimia dan selamat digunakan? Mai cek nak habaq sikit kat hampa semua, mula-mula cuba pergi cek kandungan shampoo yang anda pakai tu ada tak kandungan SLS (Sodium Laureth Sulfate) dan SLES (Sodium Laureth Ether Sulfate).

Biasanya, shampoo dan sabun yang berasaskan bahan pencuci kimia ada mengandungi bahan tersebut yang seringkali dikaitkan boleh menyebabkan kanser kepada manusia. Manakala, rangkaian shampoo Prosante tidak mengandungi bahan SLS tetapi mengandungi Sodium Lauryl Sulfoacetate. Sekali imbas pastinya anda nampak seperti nama yang sama, tetapi ia adalah kandungan yang berbeza kerana Sodium Lauryl Sulfoacetate didalam shampoo dan perapi shaklee dibuat daripada minyak kelapa dan kelapa sawit. 


Rangkaian produk Prosante turut mengandungi Scalp Health Complex, iaitu gabungan 10 vitamin, mineral dan herba bagi menyediakan persekitaran optimum untuk rambut sihat, lebat dan menawan. Shaklee memeilih bahan-bahan seperti ekstrak swertia dan halia untuk merangsang peredaran darah dan membekalkan tenaga untuk folikel rambut.

Manakala mineral kulit yang penting sepeti kuprum, zink, mangan serta vitamin A dan E untuk membantu metabolisme kulit kepala yang sihat. Minyak daun pokok teh serta ekstrak teh hijau untuk menentang kerosakan akibat radikal bebas dan faktor-faktor persekitaran lain. Kesimpulan tentang kandungan produk Prosante Shaklee, anda tidak akan menemui sebarang bahan kimia kuat yang boleh merosakkan rambut dan kulit kepala.

Image result for bahaya kandungan sls dan slesJadi lepas ni teliti lebih sedikit yer bahagian kandungan setiap barangan anda yang anda gunakan. Pilih shampoo dan perapi bukan sekadar melihat pada harga yang murah, tetapi memberi kesan buruk untuk jangka masa panjang pada diri anda dan keluarga. Tambahan pula, kepala adalah bahagian paling dekat dengan otak, tidakkah anda terfikir kesan bahan kimia yang anda gunakan sekian lama itu mungkin lama-kelamaan diserap perlahan-lahan ke otak dan menjadi kanser? Allahuakhbar! Jauhkanlah perkara-perkara buruk sebegitu kepada kita semua.

Alami sendiri keberkesanan produk Prosante shaklee ini. Yang mana satu anda perlukan? Keperluan adalah mengikut jenis rambut dan masalah rambut yang anda hadapi. Jika mempunyai bajet lebih boleh juga tambahkan sekali zink dan vitalea dalam set ini untuk kesan yang lebih optimum. ^_^


banner_ProSante {focus_keyword} Atasi Masalah Rambut - Dengan Rangkaian Prosante Shaklee banner ProSante


Bagi anda yang mengalami masalah keguguran rambut, boleh ambil set berikut :
  1. Revitalizing Shampoo
  2. Lightweight Conditioner
  3. Nourishing Scalp Treatment

Manakala, bagi anda yang mengalami masalah rambut berkelemumur, rambut bercabang, rambut rosak dan berminyak, boleh amalkan set berikut :
  1. Purifying Shampoo
  2. Replenising Conditioner
  3. Nourishing Scalp Treatment

Testimoni Pengguna Produk Prosante


Puan Maria, malu dan kurang keyakinan diri bila suami mulai tegur rambut semakin nipis. Nak tahu apa yang beliau ambil untuk mengembalikan rambut menawan walaupun berhijab? Saksikan sendiri pengkongsian jujur beliau ini ^_^





JK Niaga Beli Sekarang {focus_keyword} Atasi Masalah Rambut - Dengan Rangkaian Prosante Shaklee JK Niaga Beli Sekarang


SHA 
012-9362692
irsyahealthyhouse@gmail.com


COD Area: 





*Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak


Nikmati DISKAUN sehingga 20% sekarang !
Daftarlah sebagai ahli shaklee.



-------------------------------------------------------------------------------------------------


-Disclaimer-

These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease


3 comments:

  1. tulah.masalah rambut gugur ni memang menjadi kerisauan kalau dah terlampau sangat kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu. kalau rambut gugur sikit mungkin boleh pejam mata tapi kalau sekali gugur banyak memang terasa sangatlah rambut makin menipis.

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...