SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Thursday 11 September 2014

Pengalaman Mengandung Ambil Set Ibu Hamil Shaklee

Jika dikenang semula saat mengandungkan Baby Rayy, syukur alhamdulillah. Saya tidak mengalami masalah kesihatan yang kronik atau ditahap yang membimbangkan. Jika bakal ibu yang lain mengalami masalah morning sickness yang teruk, syukur saya masih tidak di tahap yang kronik. Sesekali mengalami juga alahan dan loya-loya tu. Cuma pada awal kehamilan, saya mengalami masalah tak lalu untuk makan. Dah macam mana tu kalau pandang makanan sikit pon jadi loya dan kembang tekak ni, nak pulak kalau makanan tu banyak minyak. Lagilah rasa macam..... bweekk. Loya!




Disebabkan masalah ketidaklaluan saya untuk makan, maka saya sangat risau jika bayi dalam kandungan tidak mendapat zat nutrien yang secukupnya dan tidak dapat membesar dengan baik. Saya mengharapkan kehadiran'nya' jadi saya harus memberikan'nya' yang terbaik sejak dari dalam kandungan lagi. Saya rasa bakal ibu lain pun seperti saya, bak kata orang tua-tua 'siapalah tak sayang anak oiii', usung perut sana sini kemudian buat lebih kurang. Tak berbaloi betul.

Maka bermulalah pencarian info-info berkaitan nutrien yang perlu saya ambil untuk diri saya dan kandungan. Pada waktu itu saya hanya terfikir perlu ambil asid folik sahaja. Rupanya saya silap, asid folik tu memang wajib ambil sekiranya kita sudah merancang untuk hamil dan patut diteruskan sepanjang kehamilan. Ibu hamil bukan sekadar memerlukan asid folik, tetapi perlu juga zat besi, protein, kalsium dan lain-lain untuk dikongsi bersama dengan bayi didalam kandungan.




Saya mencari pelbagai info dan kebanyakkan berkaitan vitamin shaklee yang keluar. Maka saya pun mula mencari info berkaitan shaklee ni, bagus ke produk shaklee dan sebagainya. Masya-Allah, rata-rata pelanggan yang beri testimoni mereka sangat berpuas hati dengan vitamin shaklee. Jadi saya terfikir untuk mencuba, saya telah membuat pesanan Set Kehamilan Shaklee ini. Apalah sangat wang ringgit demi kesihatan anak yang bakal lahir nanti.


Fungsi vitamin dalam Set Kehamilan Shaklee


ESP membantu perkembangan sel tubuh bayi dalam kandungan. Keperluan protein meningkat ketika wanita sedang mengandung kerana protein diperlukan untuk membina plasenta dan sel tubuh bayi. Amalan mengambil ESP ketika mengandung juga dapat mengurangkan masalah strech-mark dan mencantikkan kulit bayi.

Vita-Lea adalah multivitamin yang jauh lebih baik dari Obimin. Ia membantu melengkapkan kekurangan nutrien ibu hamil yang banyak diserap oleh bayi. Keistimewaan vita-lea ia mengandungi iron formula yang membantu mencegah anemia yang sering dialami oleh wanita hamil.

B-Complex mengandungi kesemua 8 vitamin, B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin. Ia menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak dan membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang. 

OsteMatrix untuk menyokong bekalan kalsium dalam tubuh. Bayi memerlukan kalsium yang tinggi untuk pembentukkan tulang sistem saraf oto dan hati yang sihat. Bayi akan mendapatkan bekalan kalsium dari tubuh ibu, maka sebagai wanita hamil anda dinasihatkan perlu sentiasa memastikan jumlah kalsium adalah mencukupi untuk keperluan bayi dan diri anda sendiri. OsteMatrix juga mambantu mencegah masalah kejang atau simpul biawak yang sering dialami oleh ibu mengandung.

Vitamin C untuk menguatkan sistem imun badan. Juga membantu wanita hamil menjaga kecantikkan muka, ini disebabkan perubahaan hormon dalam badan ibu mengandung seringkali menghadapi masalah muka berjerawat, vitamin c sangat berkesan merawat dan membantu mengecutkan jerawat wajah. Ianya selamat dan tidak memudaratkan kandungan kerana vitamin c shaklee bersifat sustained release dan dibuat daripada bahan semulajadi.

OmegaGuard bagus untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan kerana mengandungi DHA dan EPA. Supplemen ini boleh diambil mulai trimester kedua dan ketiga. OmegaGuard shaklee ini merupakan minyak ikan terbaik dunia kerana melalui proses tiga kali penyulingan. 





 Saya Nak Order Set Ibu Hamil


--------------------------------------------------------------------------------------------------
Anda ingin membeli produk ini pada harga yang lebih jimat dan mendapat diskaun sehingga 20%.

Daftarlah sebagai ahli shaklee sekarang!



---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hubungi kami sekarang!

I'm Your Shaklee Independent Distributor
sha 012-9362692
irsyahealthyhouse@gmail.com

COD Area: 
:: UUM-Sintok, Changlun, Jitra, Alor Setar dan Sungai Petani ::
:: UNIMAP, Pauh dan Arau ::

*Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak

-Disclaimer-
These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...