SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Wednesday 5 November 2014

Rahsia Minyak Ikan Melawan Kolesterol Jahat

Makanan Bantu Cegah Strok

Kolesterol jahat atau lipoprotein ketumpatan rendah (LDL) berperanan besar dalam meningkatkan risiko serangan jantung dan strok.

Bahkan, menurut Persatuan Jantung Amerika Syarikat, kadar LDL memberikan kesan lebih teruk kepada tubuh jika dibandingkan dengan kadar kolesterol secara keseluruhan. Kadar LDL yang optimum adalah bawah 100 miligram per desiliter. Bagi memastikan kadarnya tetap dibawah paras tersebut, seseorang perlu mengamalkan aktiviti fizikal secara teratur.

Selain itu, ia juga boleh diperoleh dengan menerapkan pola pemakanan yang sihat. Empat makanan yang dikatakan mampu menurunkan kadar LDL dengan cepat ialah bawang putih, kacang, ikan dan makanan kaya serat seperti bijirin oat.

Mengawal Kolesterol dengan Minyak Ikan Shaklee

Bawang putih dapat mencegah pengerasan arteri berpunca daripada pembentukan plak ekoran peningkatan penentangan terhadap proses pengoksidaan LDL. Makanan kaya serat berupaya mengikat kolesterol secara efektif dan mengeluarkannya melalui sistem pencernaan sebelum ia masuk ke saluran darah. Manakala, kekacang dan ikan pula mengandungi asid lemak omega-3 yang baik untuk kesihatan kardiovaskular


Asid lemak omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilnya dari makanan. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan.

Antara manfaat utama asid lemak omega-3 shaklee adalah mencegah penyakit saluran darah dan strok. Kandungan DHA dan EPA didalamnya boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah dan peredaran darah yang lancar.

Oleh sebab itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolesterol, menghindarkan pembekuan darah dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolesterol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infartion dan membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.

Testimoni Pengguna Omega Guard Shaklee :





Bagaimana?
Anda berminat untuk mencuba dan mengatasi 
masalah tahap kolesterol yang semakin tinggi ?

Dapatkan sekarang.

Istimewa untuk anda, hanya untuk bulan November 2014 shaklee menawarkan promosi diskaun sebanyak 5% bagi pembelian 2 botol OmegaGuard Shaklee ini.


Dapatkan Segera Promosi Masa Terhad Ini !


I'm Your Shaklee Independent Distributor
Pengedar Sah Shaklee Changlun-Jitra (Kubang Pasu)

sha 012-9362692
irsyahealthyhouse@gmail.com


COD Area: 
:: UUM-Sintok, Changlun, Jitra, Alor Setar dan Sungai Petani ::
:: UNIMAP, Pauh dan Arau ::

*Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak

-Disclaimer-
These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...