SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Wednesday, 19 April 2017

3 Sebab Surirumah Pilih Bisnes Shaklee Sebagai Kerjaya Dari Rumah Tanpa Abaikan Keluarga dan Anak-anak.

3 Sebab Isteri Surirumah Sperti Saya Jatuh Cinta Dengan Bisnes Shaklee

Alhamdulillah, tahun 2017 merupakan tahun ke-5 saya dan keluarga mengamalkan vitamin dan produk shaklee dan daripada niat untuk amalkan saja, rasa hati ni terbuka untuk berkongsi dengan ramai orang tentang kebaikan produk shaklee yang saya sendiri dah guna.

Nak tahu sebab kenapa seorang isteri, surirumah dan ibu kepada 2 orang cahaya mata tetap setia dengan bisnes shaklee bertahun-tahun?

3 Sebab Surirumah Pilih Bisnes Shaklee Sebagai Kerjaya Dari Rumah Tanpa Abaikan Keluarga dan Anak-anak.

Pertama adalah dari segi kebebasan masa. Alhamdulillah, tak perlu saya bangun pagi terkejar-kejar meredah jammed untuk ke ofis. Dengan bisnes shaklee saya boleh uruskan masa sesuai dengan jadual seharian saya tanpa abaikan keluarga.

Saya tak perlu keluar rumah pon untuk uruskan bisnes. Yang penting ada sambungan internet, smartphone, tablet atau komputer untuk buat kerja. Selalunya saya guna smartphone je dan boleh merata-rata buat kerja sambil memantau aktiviti anak-anak dirumah.

Kedua, money freedom. Jana income dari rumah memang bukan perkara yang mudah. Perkara penting adalah rajin dan konsisten. Tapi seronoknya, lagi banyak kita usaha makin banyak pulangan yang kita dapat. Bonus yang dapat bulan ini, tidak sama dengan bulan depan jika bulan depan kita lebih bekerja keras. Berbeza seperti kalau bekerja di pejabat, yang hanya menunggu kenaikan peratus gaji setiap tahun.

Daripada bonus yang saya dapat setiap bulan, sekurangnya saya dapat mengurangkan perbelanjaan rumah yang dipikul oleh suami seorang. Mampu saya bayar bil-bil, yuran persekolahan anak, belanja makan, bawak bercuti dan sebagainya.

Yang ketiga pula adalah nikmat kesihatan. Rasa bersyukur sangat dipertemukan dengan produk shaklee yang ada kajian klinikal dan landmark study. Masa muda inilah nak menjaga dan mengelakkan sakit sakit kronik.

Kalau rasa nak berbisnes dari rumah dan masih tak tahu nak bisnes apa, saya sarankan agar anda mencuba sendiri pengalaman bisnes shaklee yang hebat ini.

Mentor bisnes shaklee anda,

Sha salleh
012-936.2692

Monday, 13 March 2017

Gula Dalam Darah Turun Lepas Amalkan Vivix


Friday, 10 March 2017

Resdung Sehingga Sakit Muka, Kini Beransur Pulih

Penyakit resdung ni sebenarnya semua orang ada, cuma yang membezakan setiap orang adalah tahap-tahap yang dialami je.

Pernah tak anda lihat pesakit resdung yang mendapatkan rawatan seperti asapkan muka atau sedut penawar sehingga air hidung berjejeran keluar? Pendapat peribadi saya seakan kurang percaya perawatan sebegitu walau mungkin hakikatnya betul dapat bantu mengurangkan gejalan sakit resdung buat sementara waktu.

Isu resdung, punca dan perawatannya saya pernah kupaskan dalam entry lepas.

Kali ini saya ingin berkongsi testimoni pesakit resdung dan juga seringkali keletihan dan kurang bertenaga tetapi semakin pulih apabila mencuba vivix daripada shaklee.


Monday, 6 March 2017

Suami Hidap Bell Palsy Nampak Semakin Sihat

Suami customer saya ni disahkan menghidap Bell Palsy awal Februari. Badannya jd lemah & tak sihat.

Alhamdulillah selepas 2 hari ambil vivix, dh nmpk sedikit perubahan positif. Badan lebih selesa & tidur lebih nyenyak.

Ada orang terdekat anda alami masalah yang serupa, jom ikhtiar dengan vivix yang kaya dengan kebaikan resveratrol utk kesihatan.

Klik utk order:
http://wasap.my/60129362692/Salam%20nak%20order%20Vivix%20Shaklee

KG
012-936.2692

#vivixreadystok0129362692

Wednesday, 22 February 2017

Luka Bernanah Lambat Baik, Dah Sembuh Lepas Ambil Vivix

Kalau anda ada masalah kencing manis, atau orang tersayang yang ada kencing manis, bolehlah cuba macam puan ni šŸ‘‡šŸ‘‡

Puan ni amalkan vivix tak sampai satu botol lagi, kesan luka bernanah kat jari sudah sembuh.

Cepat betul kesan resveretrol dalam vivix ni. Bayangkan derita yang dilalui bila luka sukar nak sembuh.

Alhamdulillah dengan usaha pengambilan vivix, dapat menyembuhkan lukanya.
Syok kan!!




Whatsapp :

KG 012-936.2692
KG 012-936.2692
KG 012-936.2692

Monday, 20 February 2017

Vivix untuk cyst

Vivix untuk cyst.

"Mula-mula doktor suspek thyroid, rupanya thyroglossal duct cyst

Alhamdulillah makin mengecil bila amalkan Vivix bila operate nak buang rupanya akar tu dah mati, so doktor keluarkan cyst sahaja, 1.5cm"

Ada orang tersayang alami masalah yang sama? Hadiahkan untuk mereka sebotol vivix hari ini šŸ’Ÿ

Whatsapp to order ;

KG 012-936.2692
KG 012-936.2692
KG 012-936.2692

Friday, 17 February 2017

Sakit Lutut Sampai Mak Susah Nak Berjalan




Wednesday, 15 February 2017

Bacaan Tekanan Darah Tinggi Ibu Turun Setelah 3 Tahun

Nak share testi ibu saya & vivix.
Mntk saya vivix last week sebab dia kata 15hb ada check up.

Hari pegi dia happy sangat sebab doktor kata darah tinggi dia dah xde. Bacaan dah cantik.

Happy betul dia tadi. Kalau tak duk risau je.

~ testimonial sebenar Puan Irene~

Monday, 13 February 2017

Kawal Gula Dalam Darah Jika Tak Mahu Komplikasi Kencing Manis Menjadi Teruk

Penyakit kencing manis atau diabetes adalah satu keadaan di mana paras gula dalam darah adalah tinggi. Ini disebabkan kekurangan insulin atau fungsi insulin yang terjejas atau kedua-duanya sekali.

Insulin merupakan sejenis hormon yang dihasilkan oleh pankreas bagi mengawal paras glukosa darah.

Faktor risiko diabetes

Berat badan yang berlebihan
Kurang bersenam atau tidak aktif secara fizikal
Mengamalkan pemakanan tidak sihat seperti makanan tinggi gula serta makanan yang kurang serat.
Sejarah keluarga yang menghidap diabetes
Berumur lebih 30 tahun
Penghidap tekanan darah tinggi
Menggunakan ubat-ubatan tertentu seperti steroid

Komplikasi diabetes

Gangren (tisu mati/ cabuk), kudis yang menular yang menyebabkan kaki terpaksa dipotong.
Penyakit buah pinggang
Serangan jantung
Kabur penglihatan membawa kepada buta
Tekanan darah tinggi
Angin ahmar
Koma atau tidak sedarkan diri
Penyakit saraf

Cara mengawal diabetes

Makan secara sihat
Lakukan aktiviti fizikal (bersenam)
Makan ubat mengikut arahan doktor
Amalkan supplemen resveratrol seperti vivix


Friday, 10 February 2017

Promosi Pembelian Vivix Bersama Mug Ekslusif






Wednesday, 8 February 2017

Resveratrol dan bagaimana vivix bertindak

Vivix® mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Apakah itu Resveratrol?
Resveratrol adalah sejenis anti oksida - polifenol, yang didapati pada tumbuhan, buah-buahan, bijian dan kekacang. Kulit anggur merah mengandungi konsentrasi Resveratrol yang paling tinggi. Ia bertindak sebagai 'sistem imunisasi' untuk memelihara sel-sel daripada jangkitan virus dan bakteria.

VIVIX merupakan satu2nya suplemen yang memanfaatkan kuasa anggur muskat yang jarang ditemui dan menghasilkan ramuan yang 10x ganda lebih efektif berbanding resveratrol biasa dalam melambatkan mekanisme utama penuaan selullar!

Bagaimana VIVIX bertindak?
šŸ˜Dengan memperbaiki dan melindungi sel pada peringkat DNA
šŸ˜Meningkatkan pertahanan sel
šŸ˜Meningkatkan tenaga pada sel di peringkat selular
šŸ˜Meningkatkan keupayaan sel
šŸ˜Anti kanser
šŸ˜Merendahkan tahap kolesterol
šŸ˜Menguatkan tulang
šŸ˜Mengurangkan arthritis
šŸ˜Meningkatkan daya ingatan

Jadinya sapa yang x suka telan tablet, bolehla minum Vivix untuk kesihatan badan.

Whatsapp 012.936.2692

Friday, 27 January 2017

Nak Tambah Susu Badan, Vitamin Apa Ibu Boleh Amalkan

Breastfeeding Set Shaklee sangat berkesan untuk membantu ibu-ibu menyusu dalam pengeluaran  susu .

1) Vitamin B Complex

Vitamin ini sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil kepada tenaga, meningkatkan pembentukan sel darah merah dan meningkatkan penghasilan susu. Ia membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan kelesuan dan stress. Justeru,vitamin ini bertindak sebagai penenang dan meningkatkan fokus. B complex juga memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikkan, sesuai dengan namanya "B" for beauty.

2) Vitamin C

Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan dan sangat penting untuk membentuk kolagen. Bertindak sebagai anti oksidan dan berperanan dalam membentuk kulit yang cantik. Membantu pembentukkan sel-sel baru, mempercepatkan proses penyembuhan luka dan demam serta berupaya mencegah penyakit barah.

3) Vitalea (Multivitamin)

Mengandungi vitamin dan galian yang diperlukan oleh tubuh badan manusia, formula lengkap dengan zat besi. Vita Lea adalah multivitamin dan multimineral, yang mengandungi 23 jenis vitamin mineral yang lengkap untuk keperluan harian. Membekalkan tubuh ibu dengan nutrient yang perlu agar ibu sentiasa sihat, cergas dan bertenaga. Dilengkapi dengan zat besi yang amat diperlukan oleh ibu yang menyusukan anak.

4)Alfalfa

Merupakan raja segala tumbuhan. Membantu meningkatkan sistem imunisasi dan membuatkan sistem badan berjalan lancar. Bertindak sebagai milk booster dan membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU. Juga membantu menyelesaikan masalah wanita, termasuklah masalah keputihan.

Sebagai tambahan untuk ibu-ibu bekerjaya yang menyusukan anak secara eksklusif, anda juga boleh mengambil Energizing Soy Protein(ESP) dan Ostematrix (Kalsium Magnesium dengan Vitamin D) untuk membantu penghasilan susu ibu yang banyak dan kesan yang maksimum.

Namun harus diingatkan, konsep utama penyusuan ialah SUPPY AND DEMAND. Anda haruslah menyusukan anak anda / pam sekerap mungkin (setiap 2-3 jam) untuk mendapatkan hasil maksimum. Vitamin-vitamin ini hanya membantu dan berkesan jika payudara anda dikosongkan dengan kerap, dimana memenuhi konsep ~ lebih kerap bayi disusukan, lebih banyak susu akan dihasilkan.

Di samping itu, ibu juga harus memastikan mengambil air tidak kurang dari 3L bagi menjayakan proses penyususan. Ini kerana susu ibu itu sendiri sebahagian besarnya terdiri dari air. Jika ibu tidak minum banyak air,mana mungkin banyak susu boleh dihasilkan.Dan, kembalilah kepada Pencipta kita..Mintalah kepadaNya agar memurahkan rezeki anak kita. Kerana Dialah sebaik-baik Pencipta dan Sebaik-Baik Pemberi. Bagi Muslim, banyak-banyakkanlah doa dan zikir agar jiwa kita kembali tenang dan yakin denganNya, insyaAllah program penyusuan kita berjalan lancar.

Wednesday, 25 January 2017

Resveratrol dalam Vivix

Vivix terkenal dengan membaiki dan memelihara sel sehingga peringkat DNA. Tau tak apa komponen utama dalam vivix yang bertindak terhadap kesihatan?

Resveratrol.
• resveratrol ni penting untuk memastikan tahap kesihatan makin baik dan mencegah dari berlakunya sebarang masalah tubuh bermula dari sel.

Resveratrol di jumpai dalam kulit anggur, kekacang dan beri. Yang syoknya vivix shaklee ni ialah merupakan hasil gabungan 4 bahan yang sukar dijumpai di dunia.

 ~ Anggur Muscadine
 ~ Polygonum Cuspidatum
 ~ Purple Carrot
 ~ European Elderberries

Hasil dari gabungan ni jugakla resveratrol yang terkandung dalam vivix 10x ganda hebat dari resveratrol sahaja. Resveratrol dapat menghadkan penyebaran sel kanser tau dan membantu proses pembunuhan sel kanser jugak. Resveratrol mempunyai antioksidan yang tinggi. Terbukti dengan kajian dan ada #landmarkstudy ..

Sebab tu bulan ni kecoh pasal vivix meletop2.. Sebab khasiatnya sangat awesome.. Ramai borong sampai 12 botol sebab dapat free lagi 2 botol.. Wow!!!

Promosi vivix beli 6 percuma 1 dan dapatkan penjimatan sehingga RM7++.++

Hubungi kakcik untuk dapatkan vivix hebat ni. Jom tingkatkan kesihatan kita dan pastikan sel sentiasa sihat.

Whatsapp sha salleh --> +60129362692

It starts with you!

012-9362692

Monday, 23 January 2017

Vitamin Kesuburan Untuk Suami Isteri

Mengapa Mesti Pilih Set Kesuburan Shaklee?

BAGI LELAKI

Set kesuburan shaklee akan :

~ Meningkatkan nafsu seks dan membantu meningkatkan kebolehan seksual lelaki.
~ Meningkatkan kualiti dan kuantiti sperma.
~ Memanjangkan tempoh hayat sesuatu sperma.
~ Menghalang sperma dari rosak dan meningkatkan kemampuan pergerakan sperma.
~ Menambahkan hormon lelaki iaitu hormon testosterone.

BAGI WANITA

Set kesuburan shaklee akan :

~ Menstabilkan hormon wanita, kerana kestabilan hormon wanita amat penting untuk membolehkan seseorang wanita itu 'lekat'.
~ Meningkatkan keinginan seksual wanita.
~ Menambahbaik kualiti ovum atau "telur" wanita.
~ Menambahkan hormon kewanitaan iaitu hormon estrogen.

Whatsapp order 012-9362692

Friday, 20 January 2017

Basuh Baju Baby dan Keluarga Guna Pencuci Bebas Kimia Bahaya

Anda dapat bayangkan keseronokan apabila hasil cucian bersih dan berbau harum? Rasai kepuasan yang lebih mendalam dengan pencuci fabrik Fresh Laundry. Rumusan enzim semula jadi ini bukan sahaja membersihkan pakaian dengan lebih baik, malah ia juga sama sekali tidak memudaratkan bumi. Ini bermakna, anda boleh menghidu keharuman pakaian yang dicuci sambil terus menghirup udara yang segar dan nyaman.
Tahukah Anda?
Kebanyakan serbuk pencuci pakaian mengandungi bahan perengsa yang boleh disedut atau diserap melalui kulit - punca lazim berlakunya tindak balas alahan. Triethanolaminedodecylbenzenesulfonate merupakan salah satu bahan perengsa tersebut, dan ia disenaraikan sebagai bahan berbahaya oleh EPA dan DOT. 
Sentuhan dengan bahan ini boleh merengsakan dan membakar kulit dan mata. Jika terhidu, ia akan merengsakan hidung, tekak dan paru-paru hingga menyebabkan batuk, asma dan/atau sesak nafas. Kulit yang kerap bersentuhan dengannya akan menjadi kering dan gatal serta mengalami masalah alergi kronik dan ruam.
Fresh Laundry Concentrate Tidak Mengandungi Bahan-Bahan Ini Mahupun Bahan Berbahaya Yang Lain.
Keunikan Shaklee
Selamat
  • Hipoalergenik
  • Tanpa klorin
  • Selamat untuk digunakan pada semua fabrik yang boleh dibasuh
  • Tiada bahan kimia berbahaya
Berkesan
  • Berkepekatan tinggi
  • Hanya1 auns (11.375 liter) sudah mencukupi untuk cucian muatan sederhana
  • Sesuai untuk semua suhu, termasuk air sejuk
  • Mengekalkan warna pakaian yang putih dan menjadikan pakaian berwarna lebih berseri
Mesra Alam
  • Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan
  • Surfaktan mudah biorosot
  • Tanpa fosfat, borat, bahan perengsa
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan

Wednesday, 18 January 2017

Luka Bersalin Cepat Sembuh, Ibu Gembira Berpantang Bila Ada Vivix Bersama

Testimoni ibu berpantang dengan vivix shaklee




Monday, 16 January 2017

Set Kehamilan Shaklee

INFO: apa yang ibu hamil perlu ambil?

✅ zat besi (vitalea)
Penting dalam pembentukan isyarat saraf dalam otak, penebatan saraf dan tenaga. Ia boleh didapati dari daging, kuning telur, sayuran berdaun hijau.

✅ asid folik (bcomplex)
Asid folik membantu pertumbuhan tiub neural janin dan juga membantu mencegah spina bifida, satu keadaan di mana saraf tunjang terkeluar melalui bukaan di bahagian belakang.

✅ vitamin c
vitamin c membantu penyerapan zat besi.

✅ kalsium (ostematrix)
untuk pembentukan tulang dan gigi yang sihat. bantu perkembangan jantung bayi yang sihat.

✅ asid lemak Omega 3 (omega guard)
Diperlukan untuk perkembangan membran sel dan fungsi fisiologi otak. Sumbernya seperti ikan tuna, salmon dan sudah tentu Omega Guard!

Nak tempah set ni, boleh wasap kakGojez naašŸ˜˜

Whatsapp 012-9362692

Friday, 13 January 2017

Kulit Cantik Idaman Wanita, Set Kecantikan Kulit Shaklee

Hanya dengan Esp + Vitamin C sahaja, kulit jadi cerah dan cantik.

Esp bantu memperbaharui sel2 mati. Hari2 sel kulit kita mati, jadi protin membantu memperbaharui sel kulit kita. Sel mati pada kulit buat kulit tampak kusam dan gelap.

Vitamin c memang ramai yg tahu fungsinya dapat mencerahkan kulit kerana ia bantu membentuk kolagen selain bantu meningkatkan imun badan.

Gabungan 2 vitamin basic ini, menghasilkan kulit yg cerah, dan jerawat cepat kering.

Wednesday, 11 January 2017

Bagaimana Vivix Bantu Pesakit Kencing Manis

Bagaimana Vivix membantu mengawal kencing manis?
.
.
šŸ’–Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes dengan:
.
.
šŸ’Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”) – Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak.
.
Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.
.
.
šŸ’Mengawal kepekatan gula dalam darah – Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat.
.
Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.
.
.
šŸ’Mengelakkan kerosakan mata, menggalakkan penyembuhan luka dengan segera – Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.
.
.
šŸ’Mencegah pembentukan protein AGE – Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis.
.
 Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan pembentukan protein AGE ini
.
.
Beli 2 botol Vivix layak dapat :
✔ free membership
✔ cash bonus
.
.
Whatsapp 012-9362692 untuk dapatkan vivix anda sekarang.

Monday, 9 January 2017

Atasi Masalah Sembelit Pada Orang Dewasa dan Kanak-Kanak


Anak-anak awak pernah dapat sembelit?

biasa kita dengar budak sembelit sebab tak cukup fiber.
jenis memilih makanan, picky eaters.

tapi ada satu lagi bahan yang membantu dalam masalah sembelit anak kita.

apa tu?

Itulah MAGNESIUM.

Bagaimana Magnesium Membantu Masalah Sembelit?
****************************************

Magnesium ini membantu menenangkan otot usus yang boleh melancarkan pembuangan. 

Magnesium juga membantu meningkatkan jumlah air dalam kolon yang boleh melembutkan najis seterusnya memudahkan pembuangan.

***magnesium ini terdapat dalam
MEALSHAKE.
wow!

Testimoni mealshakes untuk masalah sembelit:

Friday, 6 January 2017

Hilangkan Jeragat Dengan Berkesan

Dulu pada pemikiran saya, jeragat ini terjadi bila usia meningkat. Sebenarnya salah apa yang saya fikirkan tu. Usia muda pon boleh kena jeragat. 

Antara punca terjadinya jeragat adalah:
  • Pendedahan terlalu lama pada sinar matahari.
  • Perubahan hormon
  • Kosmetik
  • Genetik
Mungkin sebelum ni anda dah cuba pelbagai petua untuk menghilangkan jeragat, tapi letih mencuba jeragat tidak juga hilang-hilangkan..

Hari ini saya nak berkongsi satu rahsia hilangkan jeragat dengan cepat. Dijamin berkesan tau.

Sebagaimana yang kita tahu pengambilan anti-oksidan dan kolagen amat bagus untuk mengatasi masalah berkaitan kulit, jadi tak asing lagi saya nak perkenalkan produk shaklee yang membantu hilangkan jeragat dengan cepat iaitu kolagen powder dan vivix shaklee.


Monday, 2 January 2017

Tanda-tanda Kolesterol Tinggi

Ramai yang menganggap hanya mereka berbadan gemuk atau berisi sahaja berdepan dengan masalah kolesterol.

Menurut pakar diet tanggapan itu sebenarnya memang salah berikutan kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah tidak bergantung kepada saiz badan seseorang.

Justeru itu, tidak pelik jika seorang yang kurus turut mempunyai paras kolesterol yang tinggi.

Paras kolesterol yang tinggi mampu memberi komplikasi yang digeruni antaranya:- 
• Meningkatkan risiko penyakit kardiovaskular dan strok. • Kolesterol berlebihan akan berkumpul dan membentuk plak yang menyumbat dinding arteri Memandangkan timbunan plak ini terus bertambah dan makin menebal, aliran darah akan menjadi semakin perlahan dan mungkin terhenti

TANDA-TANDA  KOLESTEROL TINGGI 

Seseorang yang mempunyai tahap kolesterol yang tinggi kebiasaannya akan mengalami tanda-tanda berikut:- 
Sering berasa kebas-kebas pada kaki 
Timbul bintik-bintik putih(biji lemak) pada bahagian bawah mata, kawasan muka atau leher yang disebabkan oleh kadar trigliserida yang tinggi 
Mudah letih, penat dan cepat mengantuk 
Sering berasa sakit kepala. Arteri yang semakin sempit akan membuatkan aliran darah ke otak berkurangan, sehingga menyebabkan rasa sakit pada kepala 
Kaki membengkak akibat pembuluh darah semakin sempit. Kaki merupakan bahagian yang paling sedikit mendapat darah 
Senak dada sebelah kiri apabila pembuluh darah pada bahagian jantung mula tersumbat. 

Hal ini menunjukkan kadar kolestrol terlampau tinggi Jika tanda-tanda yang dinyatakan ada pada anda, segeralah membuat pemeriksaan doktor dengan  melakukan Ujian Kolesterol untuk memeriksa tahap kolestrol anda

Turunkan paras kolesterol

Salah satu caranya mengawal kolestrol dengan mengambil makanan serta minuman sihat yang mengandungi sterol tumbuhan 

Apa itu sterol? Sterol tumbuhan ialah molekul organik yang terdapat dalam tumbuhan yang telah terbukti secara klinikal boleh menghalang kolestrol dari diserap ke dalam darah Selain daripada makanan, sterol tumbuhan boleh diperoleh daripada suplemen




Menurunkan paras kolesterol yang tinggi.

Phytocol-STTM ialah formula proprietari yang bermanfaat untuk menjaga kesihatan tubuh.
  • Dirumus daripada sterol dan stanol.
  • Membekalkan 2,000 mg sterol dan stanol tumbuh-tumbuhan setiap hari.
Beberapa kajian telah membuktikan bahawa pengambilan diet yang sihat dengan sterol dan stanol tumbuh-tumbuhan dapat memberikan manfaat yang ketara terhadap kesihatan. 
Sterol dan stanol adalah bahan semula jadi yang terdapat di dalam tumbuh-tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin. Struktur molekulnya yang sama seperti kolesterol membolehkannya bersaing dengan kolesterol untuk penyerapan dan membantu meningkatkan kesihatan tubuh secara amnya.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...