SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Friday, 23 December 2016

Cara Beli Vivix Harga Murah Disini

Hasrat hati nak mencuba vivix, maklumlah banyak sangat kebaikan yang agen shaklee selalu perkatakan. Rasa teringin tu pasti ada, tapi berapa pulak harga vivix ni...

Dah 'pm' agen shaklee tanya vivix, terkedu pulak dengar harga.

Sebenarnya, situasi ini kerap juga berlaku pada agen shaklee macam saya ni. Tapi ada juga yang memerlukan vivix tak kisah pon berapa harganya mereka sanggup laburkan untuk kesihatan diri atau buat insan tersayang.

Buat makluman semua pembaca, harga runcit sebotol vivix shaklee adalah rm475. Tapi sebenarnya anda boleh dapat harga vivix lebih murah.

Kaedah  pertama untuk dapatkan vivix pada harga lebih jimat ialah, dengan mendaftar sebagai ahli shaklee. Yuran pendaftaran ahli hanyalah rm69 dan anda berpeluang menikmati pelbagai faedah dan kebaikan apabila mendaftar ahli, antaranya boleh beli vivix pada harga murah iaitu harga ahlilah. Hehe.

Kaedah kedua nak beli vivix harga murah ialah, beli dua botol vivix. Cara kedua ni nampak macam lebih dasyat tapi sebenarnya cara ini lebih menguntungkan, nak tahu kenapa? Sebab bila anda beli dua botol, anda akan dapat keahlian shaklee secara percuma! Disini anda dah jimat rm69.

Bila dah dapat keahlian percuma tu automatiknya akan dapat beli vivix harga ahli la. Jeng jengg jenggg... Kemudian, anda akan dapat cash bonus pulak apabila membeli vivix ni tau. Lebih kurang dalam rm36. Jadi sebenarnya jika dikira anda dah untung dan jimat sebanyak rm108.

Dah tau cara jimat kan...

Sekarang jom order vivix dari sha salleh, whatsapp 012.936.2692

Ready stok, cod vivix dan vitamin shaklee  untuk kawasan sintok, changlun, jitra dan alor setar. pos seluruh malaysia

Wednesday, 21 December 2016

Penjual Vivix Changlun-Jitra-Alor Setar

Assalamualaikum,

Saya Sha Salleh, Penjual Vivix Shaklee anda. Saya menyediakan perkhidmatan Cash On Delivery (COD) terus ke rumah anda atau jika anda inginkan perkhimatan penghantaran melalui pos juga saya sediakan.

Monday, 19 December 2016

Vivix Untuk Pesakit Buah Pinggang

Bagaimana Buah Pinggang Boleh Rosak?

Banyak faktor yang menyebabkan buah pinggang menjadi rosak. Antaranya:

✅kencing manis kronik
✅masalah pada buah pinggang itu sendiri
✅masalah darah tinggi
✅ubat ubatan seperti ubat diuretic
✅kurang minum air
✅ada jangkitan kuman yang menyebabkan kerosakan pada fungsi buah pinggang
✅ubat ubatan seperti Non Steroid Anti Infallmatory (NSAIDs) seperti ibuprofen.
✅antibiotik seperti Garamycin.

Banyaknya faktor-faktor dia, adakah kita ada benda seperti yang tersebut di atas?

Agaknya bagaimana kita nak kenal tanda-tanda yang kita ni ada sakit atau bermasalah pada buah pinggang? Mesti ada tanda-tanda yang boleh kita kenali.

Kenali Tanda Anda Mungkin Menghidap Kegagalan Buah Pinggang
***************

✅kelesuan
✅nafas menjadi pendek
✅bengkak (edema), ataupun sembab
✅keletihan melampau

Patutlah kalau kita tengok orang yang ada masalah buah pinggang biasanya wajahnya pucat tak bermaya kan.

Kena jaga betul-betul buah pinggang kita sebelum ianya rosak. Kalau ia berpunca dari sakit kencing manis, maka yang lebih baik adalah kita jaga diri dari terkena kencing manis atau usaha untuk ubatinya.

Kena tau punca daulu, baru senang nak rawat. Agaknya bagaimana nak rawat masalah buah pinggang ni kan? Kalau sebelah sahaja yang rosak, buah pinggang masih boleh berfungsi tapi lama kelamaan boleh lemah juga. Dan akhirnya terpaksa membat penggantian buah pinggang dengan pembedahan. Kalau boleh memang kita nak elak benda ni.

***RESVERETROL (dalam vivix) boleh membantu improve masalah ini dengan memberikan kuasa antioksidan (prevent sel dari rosak) dan juga antiradang (keradangan berpunca banyak faktor seperti pemakanan yg tinggi lemak, merangsang masalah inflammation dan seterusnya effect pada buah pinggang.

Untuk info dan tempahan vivix, whatsapp 012-9362692

Friday, 16 December 2016

Stokis Vivix Changlun, Jitra, Alor setar

Vivix shaklee, biarpun harganya ekslusif. Namun, manfaat dan kebaikan yang ada pada produk berpaten shaklee ini sentiasa mendapat sambutan.

Bagi yang ingin mendapatkan vivix shaklee secara cod dan juga pos boleh whatsapp 012-9362692.

Wednesday, 14 December 2016

Harga Vivix Shaklee


Jika entry terdahulu, saya banyak berkongsi tentang kebaikan vivix dan pelbagai testimoni dan kisah-kisah pesakit kronik yang semakin pulih selepas ikhtiar dengan mengamalkan vivix. Antaranya kisah pesakit darah tinggi, kanser, dan gout. Sebenarnya banyak lagi.

Dihati tu pastinya terdetik perasaan nak mencuba kan, tertanya-tanya harga retail vivix, harga vivix murah atau harga vivix ahli?

Harga vivix ahli pastinya hanya ekslusif hanya untuk ahli yang berdaftar sahaja ya. 

Harga bagi sebotol vivix shaklee adalah rm475, dan percuma penghantaran! Bagitau je anda duduk dimana, zupp zapp penghantaran terus sampai ke depan pintu rumah. Hanya sah untuk dalam Malaysia sahaja ya. Hihi.

Sebotol vivix ni mengandungi 150ml cecair. Biasanya boleh tahan dalam sebulan, tapi jika kes-kes yang lebih berat dan kronik, disarankan 2 botol untuk sebulan.

Mahalnya harga vivix shaklee!

Ya, saya sendiri akui agak mahal berbanding produk shaklee yang lain. Tapi pastilah ada sebab kenap ianya ekslusif dan mahal. Yang pertama, sudah tentu kerana kandungannya yang kaya dengan resveratrol, antioksidan paling berkuasa. Keduanya, ia adalah produk yang berpaten. Eksulif hanya di shaklee sahaja, tiada company lain yang boleh keluarkan produk yang serupa.

Lagipon jika dibandingkan harga sebotol vivix dengan sebuah kesihatan tiada tandingannya. Bila sihat, duit takde kita masih boleh ikhtiar. Tapi bila Allah uji sakit, apa pun tak boleh buat. Kadang perlu harap pada orang lain untuk membantu.

Nak vivix harga murah?

Rahsianya, kena tunggu bila shaklee buat promosi la. Tapi bila tu tak tahu. Tapi kalau dah sakit dan benar-benar memerlukan, takkan nak tunggu pula kan. Beli je sekarang, mari saya ajar macam mana nak dapatkan vivix dengan harga jimat dan berpeluang untuk dapat cash bonus lagi.

Jom whatsapp saya, 012-9362692 ๐Ÿ˜

Monday, 12 December 2016

Bagaimana Cara Beli Vivix

Salam Maulidur Rasul.

Minggu ni cuti agak panjang, ramai yang berpusu-pusu untuk pulang ke kampungkan. Pengalaman saya pada hari Sabtu lepas terpaksa menempuh perjalanan panjang dan sesak menuju ke utara bila trafik bergerak perlahan akibat lori minyak eksiden selepas terowong menora. Kerja-kerja pembersihan mengambil masa yang lama untuk pastikan jalan tersebut selamat digunakan kembali.

Amat penting untuk jaga stamina dan kecergasan badan bila perjalanan jauh ni. Antara tips nak kekal bertenaga, boleh ambil vivix. Selain memberi tenaga untuk badan, ia juga bagus untuk kesihatan umum dan juga pesakit darah tinggi, kencing manis, vertigo, dan kanser.

Bagi anda yang tinggal dikawasan sintok, changlun, bukit kayu hitam, jitra dan alor setar boleh dapatkan daripada saya, dengan hanya whatsapp ke 012-9362692.

Atau bagi yang tinggal berjauhan boleh juga pos. Jangan risau sebab pastinya penghantaran kami dijamin selamat dan cepat.

Nak order vivix, whatsapp 012-9362692

Friday, 9 December 2016

Ketumbuhan Di Payudara dan Sakit Ketika Haid Hilang Amalkan Vivix


Wednesday, 7 December 2016

10 Nasihat Pakar Kesuburan Dalam Meningkatkan Peluang Untuj Hanil Lebih Tinggi

Menurut Dr Hamid Arshat salah satu cara untuk meningkatkan kesuburan adalah dengan mengamalkan pengambilan suplemen,  bagi memenuhi keperluan sel-sel didalam sistem kesuburan lelaki dan wanita.


Berikut adalah nasihat-nasihat beliau :-

1. Jangan putus asa terus berdoa kepada Allah dan berusaha dapatkan rawatan
2. Turunkan berat dan kawal disekitar 60 kg.
3. Kurangkan gula dan karbohidrat dalam minuman dan makanan.
4. Minum teh hijau (dari uncang bukan botol dan tin)dan fresh juice .
5. Jauhkan fizzy/soft drink dan juice dalam botol dan kotak. Minum air kelapa atau buat juice buah2
6. Makan lebih sayur2 hijau, ulam2, sup sayur, salad, pecal atau rojak.
7. Makan lebih buah2 . Mulakan setiap sajian makanan dengan buah2, diikuti sayur2
8. Kurangkan nasi , masak lauk2 - daging , ayam dan ikan yg segar.
9. Gunakan lebih kunyit, halia, serai dan bawang dalam masakan. 
10. Jauhkan fast dan junk foods dan makanan2 yang diperoses yang mengandungi pengawet, perisa  dan pewarna tiruan
11. Rehat dan relaks. Ambil cuti bila ketika isteri subur. Boleh kesan kesuburan dengan ujian  ovulation 
12. Lakukan exercise dengan berjalan kaki, jogging, treadmill atau berenang 30 minit setiap hari
13. Supplemen2 - multivtamins, folic acid, vitamin E dan C, logam2 zinc, selenium ,fish oil dan habbatus sauda. 
14. Berbagai2 kaedah rawatan menambah peluang hamil - xray HSG, hydrotubation ,  D&C,Laparoscopy, IUI, IVF ICSI dan lain2.
15. Setiap pasangan kelamin perlu bersungguh2 dan disiplin untuk mematuhi garis panduan.


Ternyata vitamin yang terdapat didalam Set Kesuburan Shaklee seperti vitamin E, zink dan lain-lain amat  membantu meningkatkan kesuburan.
Namun, supplemen yang tinggi antioksidan juga terbukti bermanfaat dalam kesuburan, contohnya vivix shaklee. Ini kerana kandungan vivix yang berfungsi membaiki dan meningkatkan stamina sel.

Untuk dapatkan vicix boleh hubungsi saya, 012-9362692.


Monday, 5 December 2016

Cara Mudah Dapatkan Vivix di Kedah

Musim cuti persekolahan dah bermula hampir dua minggu. Ini masanya untuk anak-anak berehat seketika sebelum mula sesi persekolahan tahun 2017. Kita sebagai parents pon mesti teruja nak bawak anak pergi bercuti atau pulang ke kampung halaman.

Nak bawak anak bercuti ke mana pon pasti tidak menjadi halangan kalau kesihatan kita dalam keadaan yang terbaik. Maklumlah nak tempuh perjalanan yang lama dan kawal anak-anak yang membesar pastinya tak mudah.

Untuk kekalkan stamina, bertenaga dan kecergasan badan boleh ambil minuman kesihatan tonik ajaib, vivix.



Bagi yang tinggal atau sedang bercuti di Kedah, boleh hubungi saya untuk mendapatkan stok Vivix. Anda hanya perlu whatsapp 012-9362692 dan nyatakan lokasi.

Saya juga membuat servis penghantaran (cod) bagi setiap produk shaklee bagi kawasan sintok, changlun, bukit kayu hitam, felda bukit tangga, napoh, hosba, jitra dan alor setar. Bagi lain-lain kawasan pon boleh dibincangkan :)




Sunday, 27 November 2016

Tak Perlu Bazirkan Wang Beli Sabun Pencuci Setiap Bulan. Berjimat Cara Kak Gojez

Nak tak saya ajar anda cara berjimat membeli barang keperluan rumah seperti sabun pinggan, sabun basuh baju dan sabun-sabun lain yang kita sentiasa guna dan topup setiap bulan.


Sebelum tu, saya nak anda berfikir sekejap...

Sebotol pencuci baju di supermarket berharga rm24.90 untuk cecair 2.5liter.

Kita rasa murah, belilah 2 botol. Tahan dalam sebulan. Jadi belanja sebulan hanya rm49.80 utk sabun pencuci. Betul tak?

Dah la beli murah, bila basuh baju bau wangi harum semerbak. Bukak mesin basuh menusuk ke hidung wangi tu. Rasa best sangatlah baju dah wangi.

Bila wangi pulak, kononnya basuh tu  macam bersih je kan, walhal bahagian kolar baju atau ketiak dan kotoran degil tu masih ada lagi.

Malangnya bagi ibu-ibu yang banyak tugas untuk dilaksanakan ni akan menghadapi masalah bau hapak, masam dan kepam bila lama sikit dalam mesin basuh akibat terlupa nak sidai. Itu belum lagi musim hujan, terpaksa berjemur dalam rumah. Faham kot bau kepam tu macam mana.

Beza pula kalau dengan pencuci baju shaklee. 1 set saja baru rm1xx. Dengarnya seperti terlalu mahal dan anda rasa tak berminat kan.. tolong baca sampai habis, dan anda fikirkanlah sendiri. Saya hanya ingin berkongsi mengurangkan perbelanjaan yang tak perlu dibazirkan setiap bulan sahaja.

Okay, berbalik pada Set Home Clean Shaklee atau senang kata set pencuci rumah yang semulajadi dan selamat untuk anda dan keluarga, mempunyi empat item iaitu pencuci pinggan mangkuk, sabun basuh baju dan softerner dan pencuci serbaguna basic h.

Malah dapat free gift beg dan botol penyembur ekslusif shaklee.

Paling hebat, KG boleh kata semuanya mampu guna sehingga berbulan-bulan! Ada yang 3 bulan, ada yang 6 bulan malah ada yang pernah sampai 9 bulan๐Ÿ˜„

Cuba kira sendiri sebenarnya berapa sebenarnya anda telah JIMAT.

Malah semestinya pencuci baju shaklee takde bahan kimia bahaya yang boleh merengsakan kulit.

Bandingkan jika anda pakai pencuci sekarang, basuh, jemur dan pakai. Anda ada rasa macam miang-miang tak?

Saya juga dulu sperti anda.

Tapi sekarang tak lagi, sebab saya buat keputusan bijak utk gunakan set pencuci baju semulajadi tanpa bahan kimia berbahaya.

Bau yang fresh, rasa pakaian segar bila dibasuh. Tiada lagi masalah bau hapak, kepam dan masam bila lambat sidai atau lama dalam mesin basuh.



Semuanya sebab shaklee telah mencipta produk mereka agar tidak meninggalkan kesan kepada alam sekitar.

Shaklee company yang melestarikan dunia utk generasi depan dan bukan hanya menjual vitamin semata-mata.

Jom ubah.

Friday, 25 November 2016

Patut Anda Tahu, 8 Jenis Kanser Kerap Menyerang Wanita

Kanser Yang Sering Menyerang Wanita

Ada terdapat banyak jenis kanser

Kanser kulit
Walaupun sebagai orang asia kulit kita lebih berpigmen, anda juga berkemungkinan boleh terkena kanser kulit.
Jenis-jenis kanser kulit termasuk jenis sel basal (kulit nampak seperti lilin, pucat warnanya, mungkin timbul seperti mutiara dan kadangkala tompok bersisik), jenis sel skuamos (kehadirannya juga menyerupai sel basal) atau jenis melanoma (seperti tahi lalat, hanya membesar dengan perimeter tidak sekata, bertambah hitam dan senang berdarah).

Kanser pangkal rahim (serviks)
Ujian saringan PAP dapat mengesan keabnormalan pangkal rahim pada peringkat awal. Ujian lanjutan seperti kolposkopi mungkin dijalankan untuk kepastian. Contoh tisu pangkal rahim diambil untuk kepastian jika ianya kanser rahim.

Kanser ovari
Risiko untuk mendapat kanser telur adalah kecil, tetapi kebarangkaliannya meningkat dengan peningkatan usia terutamanya selepas melangkau usia 60 tahun. Faktor-faktor yang meningkatkan risiko kanser jenis ini termasuklah kemandulan, makanan kaya dengan lemak, sejarah kanser usus dan payudara, endometriosis serta pembawa gen abnormal BRCA1 dan BRCA2.

Kanser rahim
Risiko kanser rahim meningkat selepas umur 55 tahun, terutamanya mereka di dalam julat di antara 60 hingga 75 tahun dan jarang berlaku di kalangan mereka di bawah 40 tahun.

Kanser faraj dan vulva
Kebanyakan kanser jenis ini berlaku pada mereka berusia melebihi 60 tahun. Sekiranya anda mengalami perkara-perkara berikut di sekitar alat kelamin, dinasihatkan supaya berjumpa dengan doktor dengan segera.
“Kudis, pembengkakan yang tidak hilang-hilang
“Kegatalan
“Pendarahan yang abnormal
“Perubahan pada kulit-kulit di sekitar, seperti perubahan pada tahi lalat
Perokok dan mereka yang dijangkiti virus HPV berisiko tinggi. Biopsi tisu pada luka-luka yang timbul mungkin perlu diambil untuk ujian saringan lanjutan.

Kanser usus dan rektum (kanser kolorektal)
Kanser kolorektal ini perlahan tumbesarannya dan pada kebiasaannya bermula dengan polip di usus sebelum menjadi kanser. Anda dikategorikan sebagai berisiko sekiranya mempunyai waris terdekat (ibu, ayah, adik-beradik) dengan polip atau kanser kolorektal semasa berumur kurang dari 60 tahun, mempunyai penyakit yang melibatkan usus atau diri sendiri mempunyai polip di usus.

Kanser paru-paru
Majoriti pesakit mendapat kanser paru-paru dari aktiviti merokok. Wanita yang merokok mempunyai risiko 12 kali ganda lebih tinggi untuk mendapat kanser paru-paru jika dibandingkan dengan mereka yang tidak merokok.
Kanser payudara
Kanser ini adalah antara penyebab kematian utama di kalangan wanita. Kebarangkalian untuk seorang wanita mendapat kanser ini pula adalah satu dalam lapan (1:8). Di antara faktor-faktor yang dikaitkan dengan peningkatan risiko kanser jenis ini termasuk peningkatan umur, sejarah keluarga dengan kanser payudara (terutamanya di sebelah ibu atau saudara perempuan) serta pembawa gen genetik abnormal BCRA1 dan BCRA2.


Artikel Penuh: 

Wednesday, 23 November 2016

Lelaki Muda Disaran Lakukan Pemeriksaan Buah Zakar, Elak Kanser Testi

Kanser Buah Zakar

Buah zakar atau testis adalah organ yang hanya terdapat pada lelaki, ianya berfungsi untuk menghasilkan sperma dan hormon testoterone. Kanser buah zakar ini boleh menyerang lelaki muda seawal 15 tahun.



Punca kanser buah zakar sehingga kini tidak diketahui jelas, tetapi terdapat faktor yang dikaitkan dengan kegagalan testis untuk turun ke dalam kantungnya, sama ada salah satu atau kedua-duanya.

Kanser buah zakar boleh dibahagikan kepada 2 kategori, iaitu:

  • Seminoma
  • Non-seminoma
Seminoma adalah kanser yang dibentuk sel germa primer yang membesar dengan perlahan dan secara relatifnya tidak merebak. Manakala non-seminoma pula berpunca daripada sel germa yang lebih matang dan agresif, ianya juga adalah kombinasi beberapa jenis kanser yang berbeza.

Tanda dan Simptom Kanser Buah Zakar (testis)

  1. Bengkak pada salah satu buah zakar.
  2. Sebarang pembesaran atau pengecutan saiz buah zakar.
  3. Berlaku perubahan yang tidak konsisten pada buah zakar, biasanya kekerasan.
  4. Rasa buah zakar lebih berat.
  5. Rasa sakit dibahagian bawah perut atau pangkal paha.
  6. Cecair tiba-tiba berkumpul pada buah zakar.
  7. Rasa tidak selesa pada testis atau skrotum (kantung buah zakar).
  8. Pembesaran atau kelembutan pada bahagian dada.



Monday, 21 November 2016

Wanita Kumpulan Darah 'A' Dikaitkan Dengan Kanser Ovari

Kanser Ovari Menyerang Wanita Dalam Senyap

Kanser Ovari merupakan kanser yang timbul daripada ovari, iaitu sepasang organ yang menghasilkan benih dan hormon wanita. Kanser ovari, kanser rahim dan kanser pangkal rahim adalah berbeza.

Ia biasanya berlaku dikalangan wanita berusia 40-an ke atas dan memuncak dikalangan umur 55 ke 60 tahun, tetapi ia juga boleh berlaku dikalangan wanita remaja kurang dan pada 20 tahun.


Kebanyakan kanser ovari merupakan kanser yang timbul daripada permukaan ovari (epithelial cancer) dan sebahagian kecil berasal daripada sel-sel benih telur (germ cell cancer).

Kanser ini sukar dikesan kerana kedudukan organ yang jauh ke dalam pelvis, menyebabkan proses saringan tidak dapat dilakukan berbanding pangkal rahim (serviks) dan juha endometrium (dinding rahim).

Siapa yang berisiko mendapat kanser ovari?

  • Mempunyai sejarah keluarga yang menghidapi kanser ovari seperti ibu atau adik-beradik.
  • Wanita yang mencapai akil baligh awal dan lewat menopos
  • Wanita yang tidak pernah hamil (ovari direhatkan semasa kehamilan)
  • Wanita yang hamil pada usia lewat
  • Wanita kumpulan darah 'A' juga dikaitkan dengan kanser ovari. 



Gejala, Tanda dan Simptom Kanser Ovari


  • Kembung perut
  • Cirit atau sembelit
  • Bengkak di perut
  • Perut membesar (cecair yang terhasil dari kanser ovari)

Kanser ovari biasanya tidak mempunyai sebarang gejala spesifik pada peringkat awal. Kebiasaannya ia sudah pun merebak apabila diketahui.

Memandangkan tiada ujian saringan khas untuk mengesan kanser ovari, anda dinasihatkan buat pemeriksaan lanjutan dengan doktor sekiranya gejala seperti yang dinyatakan ini.

Bagaimana


Statistik yang dikeluarkan oleh Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) pada tahun 2013 menunjukkan kira-kira 17.9 daripada 100 000 wanita dalam kalangan usia reproduktif di negara ini berisiko mengalami kanser pangkal rahim setiap tahun.

Sebanyak 2126 wanita pula berkemungkinan menghidap penyakit ini setiap tahun dengan kadar kematian adalah 631 orang dan menjelang 2025, dijangkakan 3502 wanita akan terdedah dengan kanser ini dengan jumlah kematian mencecah 1118 orang.

Menurut Ketua Pegawai Perubatan Pusat Saringan Kanser, Persatuan Kanser Kebangsaan Malaysia (NCSM), Dr. Dalilah Kamaruddin, statistik tersebut secara tidak langsung menunjukkan bahawa kanser pangkal rahim semakin serius.
Tambah beliau, kanser pangkal rahim kini berada di tangga ketiga carta selepas kanser payu dara dan kanser korektoral (usus)
“Di Malaysia hari ini sebanyak 60 peratus pesakit kanser pangkal rahim yang dikesan sudah berada pada tahap tiga dan empat.

Kanser ovari adalah sejenis kanser yang bermula di dalam ovari. Wanita mempunyai dua ovari, satu di setiap sebelah uterus.




Ovari - setiap satu kira-kira saiz badam - menghasilkan telur (ova) dan juga hormon estrogen , progesteron dan testosteron.


Kanser ovari sering terjadi tanpa gejala sehingga ia telah merebak di dalam pelvis dan abdomen. Pada peringkat ini, kanser ovari adalah sukar untuk dirawat dan sering membawa maut.



Tanda-tanda dan gejala-gejala kanser ovari mungkin termasuk:


  1. Tekanan abdomen, cepat kenyang, bengkak atau kembung.
  2. Rasa tidak selesa atau sakit pelvis.
  3. Senak berterusan, angin atau mual.
  4. Perubahan tabiat membuang air besar seperti sembelit.
  5. Perubahan tabiat pundi kencing, termasuk keperluan yang kerap untuk membuang air kecil.
  6. Hilang selera makan atau cepat rasa kenyang.
  7. Peningkatan lilitan perut atau pakaian terasa lebih ketat di sekeliling pinggang anda.
  8. Tiada tenaga/stamina.
  9. Sakit pinggang.




Punca Kanser Ovari



Ia tidak jelas apa yang menyebabkan kanser ovari.


Secara umumnya , kanser bermula apabila sel-sel yang sihat yang mengalami mutasi genetik (perubahan gen) yang bertukar sel-sel normal menjadi sel-sel yang tidak normal.


Sel-sel yang sihat membesar dan membiak pada kadar yang ditetapkan, akhirnya mati pada masa yang ditetapkan . Walau bagaimanapun , sel-sel kanser membesar dan membiak di luar kawalan, dan mereka tidak mati apabila sepatutnya.


Apabila sel-sel yang tidak normal berkumpul , mereka membentuk jisim (ketumbuhan). 
Sel-sel kanser ini menyerang tisu yang berhampiran dan merebak dari tumor asal dan tersebar di tempat lain dalam badan (metastasis



Kanser Ovari Menyebabkan Wanita ini Rahimnya Dibuang, Badan lemah





Leya nak bagi testimony Vivix sebagai seorang pesakit kanser… Leya kanser ovary… Selepas second line kemo, Leya ambil Vivix.. Leya dibuang semua peranakan..

Jadi doktor cakap badan Leya akan jadi orang-orang tua sebab tak datang period… Memang Leya sakit lutut, sakit pinggang, susah tidur, sakit tempat operation,kebas kaki tangan sampai ke muka dan yang paling tak tahan panas badan sampai tak boleh buat apa…asyik mandi je.. Doc cakap semua effect menopause… lebih teruk sebab muda baru umur 27 tahun dibuang secara operation..

Lepas Leya ambil Vivix, Alhamdulillah dengan izin Allah serasi dengan badan Leya.. Seminggu Leya rasa makin kurang lenguh-lenguh badan, tapak kaki Leya tak rasa menyucuk-nyucuk lagi.. Bab solat happy sangat sebab boleh berdiri ebab kadang-kadang Leya terpaksa dolat duduk sebab Leya tak mampu nak pijak lantai sekalipun.

Alhamdulillah, semuanya semakin ok.. Dah 3 bulan Leya amalkan.. Sekarang Leya makin aktif.. Sekarang Leya dah tak nampak muka sedih mak abah dan husband bila diorang tengok Leya makin aktif.. Syukur sangat..

~Puan Leya






Sumber:

Friday, 18 November 2016

Aktiviti Seksual Faktor Penyumbang Kanser Tekak Meningkat

Kanser Tekak


Menurut Pakar Bedah Kanser Kepala dan Leher dari Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), Prof Mohd Razif, kanser kepala dan leher dirujuk sebaai satu kumpulan kanser di bahagian bawah otak hinga ke bahagian esofagus. 

Ia merangkumi bibir, rongga mulut (termasuk lidah), rongga hidung, tekak, peti suara dan salur pemakanan. Kadangkala, ia melibatkan kes kombinasi denan otak yan turut memerlukan perhatian pakar neurologi.



Antara punca yang dikaitkan dengan kanser kepala dan leher adalah tabiat merokok, pengambilan minuman beralkohol, amalan mengunyah pinang, sirih dan juga gambir serta beberapa jenis virus seperti virus papiloma manusia (HPV).

Penemuan kanser tekak yang berpunca dari virus HPV, dikaitkan dengan amalan mempunyai ramai pasangan seksual selain mengamalkan seks oral dengan pasangan mereka.

Simptom dan Tanda-Tanda:

  • Pembesaran nodus limfa di luar bahagian leher
  • Sakit tekak
  • Perubahan suara
  • Kesukaran menelan
  • Bengkak di kawasan leher
  • Pertuturan terjejas
  • Sakit di bahagian telinga


Namun jika ia berkaitan kanser, keadaan ini kelihatan lebih kronik. Ia mungkin dapat dilihat dengan jelas melalui benjolan atau kesakitan di bahagian teka, leher yang tida sembuh untuk tempoh yang lama.

Rawatan

Bergantung pada jenis kanser tersebut dan tahap penyakit yan dialami. Terdapat 4 kemungkinan untuk rawatan kanser, iaitu:
  • Pembedahan
  • Radioterapi
  • Kemoterapi
  • Gabungan rawatan di atas
Pesakit yang berada tahap awal 1 dan 2 mempunyai peratusan yan tinggi untu sembuh semula.


Elak Kanser Tekak Menyerang Semula


Jika anda ingin ikhtiar dan mencegah agar sel-sel kanser aktif semula, saya sarankan agar anda mencuba tonik sirap merah, vivix shakleee ini. Walaupun harganya agak mahal, tapi khasiat di dalam kandungannya terbukti membantu merencatkan sel kanser.

Menurut laporan kajian pada Oktober 2013, oleh University of Missauri, lebih banyak sel kanser yang mati jika pesakit dirawat menggunakan gabungan Resveratrol dan radioterapi, berbanding rawatan radioterapi sahaja.

Kandungan resveratrol dalam vivix dapat menghalang sel kanser daripada merebak dan menggalakkan proses membunuh sel-sel yang tidak normal dalam badan.

Hubungi saya, untuk dapatkan vivix shaklee sekarang. whatsapp 012-9362692.





Olahan sumber:

Wednesday, 16 November 2016

Gejala dan Simptom Kanser Darah

Apakah itu leukemia?
Leukemia merupakan sejenis kanser darah yang berasal dari sum-sum tulang. Sum-sum tulang merupakan satu organ penghasilan darah yang terdapat di dalam kesemua tulang dalam tubuh badan manusia. Sel-sel leukemia merupakan sel kanser yang luar biasa dan berupaya membiak dengan cepat serta hidup lebih lama bebanding sel-sel darah yang normal. Oleh sebab itu, sel-sel leukemia mampu menghapuskan fungsi sum-sum tulang dan menghalang penghasilan sel-sel darah yang normal.
Terdapat 2 jenis leukemia yang utama iaitu “Acute Leukaemia” atau “Chronic Leukaemia”. Perbezaaan utama diantara kedua-dua jenis leukemia ini adalah kematangan dan kepantasan sel-sel kanser itu membiak. “Acute Leukaemia” adalah sel kanser yang kurang matang dan membiak dengan pantas berbanding “Chronic Leukaemia” yang terdiri daripada sel kanser yang matang dan membiak dengan perlahan.
Setiap jenis leukemia ini pula dibahagikan kepada dua bentuk utama bergantung kepada sel darah asal dimana leukemia ini mula terjadi iaitu dari jenis “myeloid” atau “lymphoid”. Dengan ini terdapat 4 kumpulan penyakit leukemia yang utama iaitu ;
  • Acute Lymphoblastic Leukaemia (ALL)
  • Chronic Lymphocytic Leukaemia (CLL)
  • Acute Myeloid Leukaemia (AML)
  • Chronic Myeloid Leukaemia (CML)
Bagaimana Leukemia Boleh Berlaku?

Adalah diketahui bahawa leukemia boleh terjadi apabila berlaku kerosakan yang penting dalam bahan genetik sel itu. Kebiasaannya punca kerosakan itu tidak dapat dikenalpasti tetapi kesannya dapat dilihat dengan jelas menggunakan teknologi yang canggih.
Terdapat beberapa faktor yang boleh meningkatkan risiko seseorang itu mendapat penyakit leukemia. Contohnya;
  • Pendedahan kepada radiasi
  • Pendedahan kepada ubat “chemotherapy” pada masa yang lampau
  • Pendedahan kepada bahan kimia tertentu contohnya benzene
  • Dilahirkan dengan penyakit genetik tertentu
Tanda-Tanda Penyakit Leukemia
Tanda-tanda penyakit leukemia berpunca dari kegagalan sum-sum tulang menghasilkan sel-sel darah yang normal. Tanda-tanda utama adalah seperti keletihan disebabkan kekurangan darah merah, lebam-lebam atau tanda-tanda pendarahan disebabkan kekurangan sel darah platelet serta demam yang berpanjangan. Tanda-tanda lain termasuk kekurangan selera makan, kehilangan berat badan yang ketara serta kesakitan dalam tulang dan sendi.

Monday, 14 November 2016

Nekad Beli Vivix Selepas Officemate 'tuduh' Sakit TIBI

Testimoni vivix


Friday, 11 November 2016

Dapatkan Vivix Secara COD Kawasan Changlun, Jitra, Alor Setar

Buat pesakit kronik yang ingin mencuba rawatan alternatif, Vivix merupakan pilihan terbaik kerana ia salah satunya produk yang dapat merawat dari peringkat sel lagi.
Antara kebaikan Vivix yang perlu anda tahu adalah:
  • Dapat merencatkan sel-sel kanser
  • Menurunkan paras gula pesakit diabetes
  • Menstabilkan masalah darah tinggi
  • Merawat masalah buah pinggang
  • Merawat masalah Bells’ Palsy
  • Merawat masalah jantung
  • Merawat masalah gout
  • Merawat masalah stroke
  • dan penyakit-penyakit kronik yang lain
Jadi bagi sesiapa yang nak COD Vivix kawasan Changlun. Jitra, Alor Setar dan Arau Perlis, boleh whatsapp 012-9362692 (sha)

Wednesday, 9 November 2016

Cara Mudah Dapatkan Vivix Shaklee

Walaupun harganya agak ekslusif, permintaan terhadap vivix tak pernah putus-putus. Ini semua kerana terbukti vivix mampu meningkatkan taraf kesihatan penggunanya dan bukan hanya kajian di makmal sahaja.

Bagaimana nak order vivix shaklee?

Kaedah paling mudah anda hanya perlu hubungi sha ditalian 012-9362692 (whatsapp).

Selepas anda lakukan pembayaran, saya akan order vivix dan penghantaran dilakukan mengikut details yang diberi.

Atau, jika anda ingin membeli vivix dan terus hantar ke rumah (cod-cash on delivery) saya turut menyediakan perkhidmatan tersebut untuk kawasan sintok, changlun, jitra, bukit kayu hitam, alor setar, sungai petani, kedah dan arau, kangar, beseri, Perlis.


Agen Shaklee MK Land, Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Perodua HQ & Rawang ~ COD & POS

Hi..
Berita baik buat penduduk sekitar MK Land khususnya apartment dahlia dan kawasan perumahan berdekatam, bukit beruntung, bukit sentosa, perodua hq, kuala kubu baru, rasa, batang kali dan rawang yang ingin dapatkan produk shaklee secara COD dan juga pos.

Boleh hubungi pengedar kawasan kami:



Nak tips kesihatan diri dan anak-anak, juga konsultasi terbaik. 
Hubungi Puan Akin ditalian 016-2324802

Monday, 7 November 2016

Rahsia Resveratrol Vivix Buat Anda Kurus Tanpa Sedar

Selama ini biasanya kita dengar vivix diambil oleh pesakit kronik seperti yang menghidap penyakit kanser, kencing manis, masalah buah pinggang, jantung dan sebagainya. Namun jarang sekali kita mendengar bahawa vivix juga mampu menurunkan berat badan.

Pelbagai manfaat dan kebaikan yang bakal kita rasa sekiranya konsisten dengan pengambilan vivix shaklee ini. Seperti mana yang umum ketahui vivix adalah minuman botani yang mengandungj ramuan berkhasiat kaya dengan resveratrol diperolehi dari anggur muscadine, purple carrot, elderberry dan polygonum cuspidatum.

Antara kebaikan ramuan vivix ini dalam membantu menurunkan berat badan adalah kandungan serat yang terkandung dalam anggur muscadine. Serat  dalam sebiji anggur muscadine bersamaan dengan serat yang terkandung dalam 5 biji anggur tanpa biji yang biasa. Jadi ia sangat baik untuk penghadaman.

Malah ramuan purple carrot yang semulajadi rendah kalori juga membantu bagi sesiapa yang ingin menurunkan berat atau menjaga tahap kesihatan ditahap terbaik.


Testimoni Kurus Dengan Vivix:

"Huby akak ada masalah kesihatan jgk....gout, darah tggi n kencing manis.....sblm ni ....masa dlm service navy.....dia selalu ambik ubat tahan sakit....mnyebabkn badan naik....wlpn makan nasi sehari skli je......lps tu just minum je....tp berat still naik....lps pencen.....akak bg dia minum vivix.....alhamdulillah...ubat tahan sakit just makn 2 kali sbln je....kdg2 skli sbln je.....Alhamdulillah ..ini la hasil nya๐Ÿ˜Š"
-Puan.Aina


Nak tempah vivix?
Whatsapp 012-9362692

Cod area: changlun, sintok, bukit kayu hitam, napoh, jitra dan arau
Pos seluruh malaysia, brunei dan singapore

Friday, 28 October 2016

Apa Yang Ibu Hamil Perlu Ambil Sepanjang Tempoh Kehamilan

apa yang ibu hamil perlu ambil?

✅ zat besi (vitalea)
Penting dalam pembentukan isyarat saraf dalam otak, penebatan saraf dan tenaga. Ia boleh didapati dari daging, kuning telur, sayuran berdaun hijau.

✅ asid folik (bcomplex)
Asid folik membantu pertumbuhan tiub neural janin dan juga membantu mencegah spina bifida, satu keadaan di mana saraf tunjang terkeluar melalui bukaan di bahagian belakang.

✅ vitamin c
vitamin c membantu penyerapan zat besi.

✅ kalsium (ostematrix)
untuk pembentukan tulang dan gigi yang sihat. bantu perkembangan jantung bayi yang sihat.

✅ asid lemak Omega 3 (omega guard)
Diperlukan untuk perkembangan membran sel dan fungsi fisiologi otak. Sumbernya seperti ikan tuna, salmon dan sudah tentu Omega Guard!

Nak tempah set ni, boleh wasap kakGojez naa๐Ÿ˜˜

Whatsapp 012-9362692

Wednesday, 26 October 2016

Mudahnya Kumpul Stok EBM Semasa Pantang

Assalamualaikum ibu-ibu yang tengah berpantang dan tunggu hari nak mula masuk ofis semula mesti tercari-cari tips untuk kumpul stok susu perahan untuk anak tersayang kan. Time ni rasa nak berpisah pon rasa berat hati..kan kan..

Ibu-ibu jangan sedih-sedih tau sebab perasaan sedih tu akan ganggu emosi dan hormon ibu. Sekaligus akan membuatkan susu ibu drop, kerana emosi ibu tadi tu lah. Bukan pasal apa pun. Hehe.

Sebelum saya share tips dan petua yang ibu boleh cuba amalkan, saya nak kongsikan dulu sebahagian ibu-ibu gembira dengan hasil susu perahan (ebm) selepas amalkan dan konsisten ESP shaklee.


Monday, 24 October 2016

EPA & DHA Penting Untuk Perkembangan Otak Anak Ada Dalam Omega Guard

adakah anda faham tentang DHA? Apakah itu DHA? Adakah pengambilan DHA ini penting untuk perkembangan kanak-kanak?

DHA (Asid Dokosaheksaenoik) adalah salah satu nutrisi penting yang diperlukan oleh perkembangan otak kanak-kanak selain daripada zinc, asid folik dan sebagainya. DHA merupakan asid lemak Omega 3 yang sangat penting untuk perkembangan otak, kesihatan mata dan sistem saraf pusat.

DHA merupakan elemen utama yang diperlukan untuk membentuk sel membran neuron yang menjadi penghubung antara sel yang lain serta mempengaruhi fungsi  neurotransmitter acetylcholine dan membantu sel otak berhubung.

Apakah sumber DHA?

Antara sumber DHA adalah seperti:

* Ikan salmon, sardin, tuna, trout dan ikan bilis yang mengandungi 10 hingga 100 kali lebih DHA daripada sumber DHA yang bukan berasal dari laut
* Telur, ayam, kekacang, sayur-sayuran seperti brokoli dan alga




Apakah kepentingan DHA?

Antara kepentingan DHA adalah seperti berikut:
* Perkembangan otak yang baik
* Meningkatkan daya fokus
* Menajamkan penglihatan
* Meningkatkan sistem imun
* Mencegah ekzema

Jumlah DHA yang diperlukan oleh kanak-kanak mengikut usia:
*1 hingga 2 tahun – 100 hingga 120 miligram DHA setiap hari.
*2 hingga 4 tahun – 100 hingga 150 miligram DHA setiap hari.
*4 hingga 6 tahun – 150 hingga 200 miligram DHA setiap hari.

Sekarang anda tentunya telah lebih memahami mengenai DHA ini bukan? Oleh yang demikian, bagaimanakah pula anda ingin berikan makanan yang mempunyai DHA yang benar-benar berkualiti dan cukup untuk keperluan tubuh anak anda?

Anda boleh berikan makanan yang kaya dengan sumber DHA seperti yang saya sebutkan di atas. Namun, kebanyakan kanak-kanak sedikit sukar untuk menyukai ikan dan sayur-sayuran hijau. Sudah pastinya ia tidak mencukupi dengan keperluan harian yang diperlukan oleh tubuh bukan?

Pilihan lain buat anda adalah dengan mengambil supplement atau makanan tambahan sebagai pelengkap kepada pengambilan makanan harian mereka. Pelengkap yer bukan pengganti. Anda perlu teruskan pengambilan melalui makanan harian. Namun, adalah lebih baik anda tambahkan supplement sebagai pelengkap.

Namun, adakah semua supplement minyak ikan mengandungi kandungan DHA dan EPA yang baik? Adakah kualiti minyak ikannya dipelihara atau sekadar minyak hati ikan?

Lihat kandungan DHA dan EPA dalam Omega Guard Shaklee seperti jadual berikut:




Cuba lihat rajah di atas.. Setiap hidangan Omega Guard mempunyai 1000mg minyak ikan, 540mg EPA dan 360mg DHA berbanding jenama lain. Banyak kan? Berbaloi dengan pembelian bukan?

Friday, 21 October 2016

Luka Bersalin Pembedahan (Cser) Cepat Kering, Hari ke-5 Dah Boleh Pakai Bengkung!

Pembedahan caesarean (juga dikenali sebagai c-section) adalah pembedahan di mana pakar obstetrik (perbidanan) membuat potongan pada perut dan rahim (uterus) agar bayi anda boleh dilahirkan. 

Pembedahan ini adalah pembedahan besar yang paling biasa di kalangan wanita. 

Apakah perbezaan diantara pembedahan caesarean yang dirancang dan tidak dirancang?

Pembedahan caesarean yang dirancang (elektif) dijadualkan sebelum anda sakit hendak bersalin.

Pembedahan caesarean kecemasan pula tidak dirancang, dan boleh berlaku jika:
  • Anda sedang merancang pembedahan caesarean, tetapi air ketuban anda pecah, atau anda tiba-tiba sakit hendak bersalin sebelum tarikh pembedahan. Ataupun jika anda merancang untuk bersalin secara normal, tetapi proses kelahiran terhenti, atau berlangsung sangat lambat. Dalam kes ini, pembedahan akan dijalankan dalam masa beberapa jam, jika anda dan bayi anda berada dalam keadaan selamat.
  • Berlakunya komplikasi serius terhadap anda ataupun bayi ketika dalam kehamilan atau ketika proses pelahiran sudah bermula, namun ianya tidaklah mengancam nyawa anda ataupun bayi anda. Kes ini lebih memerlukan tindakan segera, dan pembedahan caesarean biasanya akan dijalankan dalam masa kira-kira 75 minit daripada waktu keputusan dibuat, bergantung kepada komplikasi tersebut.
  • Anda atau bayi anda menghadapi komplikasi ketika dalam kehamilan atau semasa proses pelahiran yang mengancam nyawa. Bayi anda perlu dilahirkan secepat mungkin, dan pembedahan seharusnya dilakukan dalam tempoh 30 minit ataupun kurang daripada waktu keputusan dibuat, bergantung kepada komplikasi tersebut.

Jika anda berisiko tinggi mengalami darah beku, pakar obstetrik mungkin mencadangkan supaya anda mengambil suntikan heparin low-molecular-weight (LMWH) selama 10 hari selepas bersalin. LMWH ialah sejenis penipis darah yang dipanggil anticoagulant.

Penjagaan Luka Pembedahan Bersalin C-ser


Wednesday, 19 October 2016

Wanita Alami Pra-Menopause Perlukan GLA Complex

GLA Complex Shaklee adalah vitamin terbaik yang boleh diambil oleh wanita yang menghampiri menopause ataupun yang telah menopause. Bagaimana GLA Complex Shaklee membantu wanita-wanita ini?

1- Antara fungsi utama GLA Complex ialah mengawal selia hormon estrogen dan testosteron. Semasa menopos, hormon estrogen turun secara mendadak. Pengambilan GLA complex membantu dalam penghasilan semula hormon estrogen. Selain itu hormon estrogen yang meningkat akan membantu pemulihan mood swing yang biasa berlaku dikalangan wanita menopos.

2- Bagi wanita yang mengalami menopos awal (pre-menopos) adalah sangat digalakkan mengambil GLA. Ini kerana GLA membantu melambatkan menopos dengan cara memperbaiki keadaan semasa seperti rasa panas (hot flushes), insomnia, ketidakhadaman dan depresi.

3- Pengambilan jangka panjang juga mampu melambatkan penuaan, mengetatkan kembali uterus, memberi tone kepada uterus dan kulit menjadi lebih lembap dan muda.

4- Wanita menopos yang kerap mengalami kepanasan dan timbul bintik ruam, ia boleh dikurangkan dengan GLA. GLA membantu memperbaiki inflamasi kulit seperti kulit kering, eczema, kegatalan, dan mengurangkan rasa sakit seperti bengkak sendi.

5- Pertambahan berat wanita menopos juga agak membimbangkan. Ini juga boleh ditangani dengan mengambil GLA complex. GLA membantu menurunkan kadar kolesterol jahat LDL, meransang peredaran darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, dan mampu membantu menurunkan berat badan.

Jadi, GLA Complex adalah sangat disarankan untuk wanita berusia terutamanya yang bakal, dan sedang menghadapi menopause.

Testimoni daripada pengguna,


Tanda-Tanda Dan Gejala Putus Haid (Menopause), kisah benar wanita menopause,

Monday, 17 October 2016

Hilang 8kg Sebulan!, Terpaksa Beli Baju Baru Gara-Gara Minyak Ikan



Tidak semua lemak tak bagus. Ada lemak yang bagus iaitu makanan yang tinggi dengan asid lemak omega 3.

Pernah dengar omega 3? Ianya ada dalam minyak zaitun, avocado, kekacang, salmon, ikan laut dalam.

Paling terbaik  adalah minyak ikan yang bersumberkan omega 3.

**apa istimewanya OMEGA GUARD SHAKLEE***

omega guard
************
✅soy based ink - dakwat yg digunakan pd botol adalah berasaskan soya
✅bottle bpa free - botolnya adalah bebas BPA
✅ menjalani 3 kali proses penyulingan utk bebas dari merkuri dan bahan bahaya dari ikan laut dalam.
✅ sangat natural dan bergred farmasi
✅ ekstrak dari ikan, bukan dari hati ikan yang bertoksik
✅ 3x lebih tumpat dari minyak hati ikan
best kan omega shaklee benar benar natural ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐ŸŒŸ

**manfaat omega guard shaklee**

1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2.  Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan.
3.  Mencegah salur darah dari tersumbat
4.  Omega 3 dapat mengelakkan strok
5.  Mengekalkan tekanan normal darah
6.  Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7.  Mengurangkan sakit kepala
8.  Merendahkan kolestrol
9.  Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin.
14. Meningkatkan perkembangan memori janin dan kanak-kanak.
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak.
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll.
18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang.
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout

Testimoni Turunkan Berat Dengan Omega Guatd


Friday, 14 October 2016

Produk Hilangkan Parut Jerawat Dengan Cepat dan Selamat

Wajah yang bebas daripada jerawat turut menjadi impian setiap wanita.Namun,bukan semua orang berjaya memiliki kulit yang cantik serta bebas daripada masalah jerawat.
Malahan, ada yang berasa geram dengan kesan parut jerawat yang tidak mahu hilang.Biasanya parut jerawat (terutama apabila dipicit atau dipecahkan) tidak  akan hilang serta merta. Ia memerlukan masa yang agak lama untuk hilang dengan sendirinya. Tetapi, sebenarnya ada cara hilangkan parut jerawat dengan cepat.
ESP HILANGKAN PARUT JERAWAT




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...