SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Thursday 28 February 2013

Bulan Februari Bulan Omega

PROMOSI !
PROMOSI !
PROMOSI ! 

BELI 6 PERCUMA 1


Omega-3 adalah asid lemak penting yang mempunyai ikatan karbon berkembar dalam molekulnya. Omega-3 mengandungi tiga jenis asid lemak utama iaitu Eicosa Pentanoic Acid (EPA), Dacosa Hexanoic Acid (DHA) dan Alpha Linolenic Acid (ALA). Sebab itulah ia digelar Omega-3.

EPA dan DHA adalah sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda, bagaimana pun tubuh manusia tidak boleh menghasilkan kedua-dua lemak penting ini. Oleh itu, kita perlu dapatkan Omega-3 dari sumber makanan dan supplement.

Selain supplement, makanan yang banyak mengandungi Omega-3 ialah ikan spt tuna, salmon, trout, sardin dan bilis, kacang-kacangan dan sayuran hijau seperti bayam dan brokoli. Namun perlu diingat yer, sumber Omega-3 daripada sumber ikan adalah berisiko tinggi kerana mengandungi banyak logam berat seperti merkuri yang bahaya kpd kesihatan kita terutamanya jika sumber ikan tersebut diperolehi dari perairan yg tercemar!

Di antara kelebihan pengambilan Omega-3 adalah menghindari risiko serangan sakit jantung, juga menghindari risiko strok, nyanyuk, penyakit Alzhheimer, kanser (terutamanya kanser payudara dan prostat), mengurangkan keradangan dalam salur darah, sendi (kurangkan arthritis) dan membakar lemak! *wink..wink ;) .Bagi kanak- kanak pulak, Omega-3 terutamanya DHA sangat baik untuk perkembangan dan fungsi otak.



~>secebis nota: patutlah since lepas bersalin nih cepat jer berat badan turun...hehe..omega-3 ni rupanya mampu bakar lemak yg tak diperlukan...hebatkan ;) ambil utk otak, sambil tu leh kuruskan badan jugak..hehe


Untuk sebarang pertanyaan atau ingin membuat pesanan, anda boleh:
1. LIKE fanpage IRSYA HEALTHY HOUSE
2. Email ke melurbunga@rocketmail.com
3. SMS di talian 012-9362692
 Dapatkan konsultansi PERCUMA apabila anda membeli produk shaklee daripada saya :) 




:: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

8 comments:

  1. mama pn baru tau omega tu boleh bakar lemak.. bagus ni

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...