SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Wednesday 1 October 2014

Cara Mudah Hilangkan Semut Di Rumah



Hilangkan Semut Di Rumah

Jika kita sudah mempunyai rumah sendiri, pastinya kita suka mendekorasi rumah mengikut citarasa kita sendiri kan. Si isteri mula mencari ilham untuk menghias ruangan dapur dan mencari kabinet dapur yang bersesuaian, manakala suami selalunya hanya memberikan sedikit pandangan dan selebihnya hanya mengikut kemahuan isteri. Ishkk, betul ke? ;)

4 Idea Atasi Masalah Ruang Sempit Di Dapur
Idea dekorasi dapur
gambar: impiana


Tapi kalau rumah dah cantik, dapur pon dah lawa dengan kabinet dapur idaman hati tapi ada masalah semut yang berkeliaran disekitarnya pasti kita merasa seperti "sakit mata" melihatnya. Ada pendapat yang mengatakan tidak baik "membunuh" semut itu. Jadi apa kita nak buat untuk menghilangkan semut di rumah terutamanya dibahagian dapur?

Okay, kakak dan adik sekalian jangan bimbang, kita boleh nyahkan semut itu tadi dengan menggunakan bahan semulajadi. Berikut cara untuk menyahkan semut-semut tersebut:

Nyahkan Semut Yang Datang Bertamu!
gambar: impiana

  • Sembur air limau nipis. Limau nipis mengandungi asam yang mampu menghalangi gerak semut.
  • Tanam beberapa pohon seperti Lavender atau tumbuhan Mint. Tumbuhan ini memiliki aroma yang tidak digemari oleh serangga seperti semut.
  • Gunakan bahan seperti kulit kayu manis, bunga cengkih, serbuk penaik, kulit limau dan kapur dengan ditaburkan di kubu semut.
Selamat Mencuba ^_^

5 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...