SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Tuesday 4 December 2012

Atasi Masalah Rambut gugur

Masalah keguguran rambut hari ini bukan sahaja berlaku pada golongan lelaki malah golongan wanita juga terdedah dengan risiko rambut gugur. Jom kita tengok jenis-jenis keguguran rambut di kalangan wanita :

1) Akibat Hormon
Ketidakseimbangan hormon boleh menyebabkan keguguran rambut. 90% wanita yang putus haid mengalami   keguguran rambut.

2) Keguguran rambut pra-matang
Masalah ini berlaku akibat rambut mula gugur secara beransur-ansur sewaktu remaja dan akhirnya mengakibatkan kebotakan. Bagi kes-kes serius, ia mungkin mengakibatkan kehilangan rambut apabila individu mencapai umur 30 tahun.

3) Selepas bersalin
Kebanyakan para ibu akan berhadapan dengan masalah keguguran rambut yang agak ketara selepas bersalin. Rambut yang gugur selepas bersalin adalah rambut yang kebiasaannya akan gugur sewaktu sembilan bulan kehamilan tetapi tidak gugur dan kini akan gugur dari bulan ke-2 hingga ke-6 selepas bayi dilahirkan. Keguguran rambut selepas bersalin berlaku kepada hampir 40% wanita yang mengandung dan boleh menjadi suatu pengalaman yang menakutkan serta mengecewakan bagi wanita. Walaupun rambut baru tidak dihasilkan, folikel-folikel kekal hidup. Secara tidak lansung ia memberi harapan bahawa rambut baru masih boleh tumbuh. Namun, sekiranya TIDAK DIRAWAT, ia boleh menjadi kehilangan rambut yang kekal. Keguguran rambut juga ketara pada wanita-wanita yang menyusukan bayi mereka.


Semestinya para wanita yang mengalami masalah keguguran rambut ini ingin mencari jalan penyelesaiannya. Pengambilan suplement adalah penting untuk rambut. Ia adalah kaedah merawat dari dalam.



testimoni seseorang yang pernah mencubanya :




Jom kita tengok set penjagaan rambut yang berkesan :
1) Zinc

2) Energizing Soy Protein (ESP)

3) Multivitamin

4) Revitalizing syampoo





p/s : jika anda kekangan bajet, anda boleh mencuba 2 supplement WAJIB iaitu ZINC dan ESP..tetapi jika anda mempunyai bajet yang banyak seeloknya anda mengambil ke semua set ini untuk kesan yang maksimum..;)

sumber


Untuk sebarang pertanyaan atau ingin membuat pesanan, anda boleh:
1. LIKE fanpage IRSYA HEALTHY HOUSE
2. Email ke melurbunga@rocketmail.com
3. SMS di talian 012-9362692
 Dapatkan konsultansi PERCUMA apabila anda membeli produk shaklee daripada saya :) 
:
:: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...