SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Saturday 16 March 2013

Ohh Suamiku Terkena Charlie...Macam Mana Nak Buat Ni?



Salam Sayang Semua :)

Happy Saturday! Masa berhujung minggu dengan keluarga dan orang tersayang. Itu sudah semestinya kan *wink..wink ;)

Ok, hari ni saya nak share sikit testimoni sendiri, bukan saya tapi testimoni pasal suami saya yang telah menggunakan krim serbaguna shaklee. Tahu tak apa dia? hah, kalau tak tahu mehh saya nak cerita ni.

Baru-baru ni saya ada post pasal herbal blend cream ni..lepas dua, tiga hari saya post pasal krim ni..kalau ade yang tak baca lagi boleh rujuk [SINI]. Suami saya terkena sejenis binatang bernama "Charlie"..saya tak tahu nama saintifik dia, tapi dari zaman-zaman belajar memang dah kenal dengan nama tu. hehe. Ohh, sesetengah petani panggil "Semut Padi". Ini yang suami saya cakaplah. Mungkin lain tempat lain panggilanya.

"Charlie" nih rupa dia memang macam semut jugak..kecik-kecik je..tapi badan dia ada belang-belang oren dan bontot dia ade cenonet sikit..dia suke angkat-angkat.
credit to mr.google



Hari pertama kena kencing "Charlie" nih, rase macam macam pedih-pedih..setengah orang akan rasa nak demam (based on experience kena charlie time blaja dulu..hehe).. Kemudian akan jadi macam melepuh sikit kulit kita..memang pedih tambah pulak kalau kene bahagian-bahagian seperti di leher, dimana akan bergesel dengan kolar baju. Hehe. Yang ni contoh kesan terkena charlie ni yer...memang berparut punya. Nak hilang amik masa pulak tu..tambah-tambah kalau kena bahagian muka ke..huhu..

credit to ictpid

Credit to rezachantek

So bila baru-baru ni suami saya terkena charlie, saya pon tergerak hati nak sapukan amik serbaguna ni sapu sikit kat bahagian yang terkena tu. Hari Pertama, saya sapu petang, pas dia mandi tu. 

Esoknya, bila dia siap-siap nak pergi ofis, saya nak sapu, tengok tempat tu dah nampak macam nak kering..seronok sangat..kalau tak makan masa jugak la untuk dia kering. Saya sapu selepas mandi pagi dan  petang. 

Hari ke-3, tempat Charlie tu dah kering! Wooww. Memang tak sangka..kalau saya kenal Herbal Blend Cream ni dulu..memang tak payah nak menanggung sakit kena Charlie ni lama-lama..hehe. Sekarang dah okey, cuma bekas parut yang kena tu mungkin ambik masa sikit nak hilang. Takpe, pasni ni nak bubuh vitamin E pulaklah hilangkan parut tu ;)

Siapa nak cuba herbal blend cream ni bolehlah hubungi saya. Jadi Losyen pon best sangat. Bila kita sapu krim ni, pastu kita basuh tangan..tak rasa berminyak atau rasa semacam pon (sesetengah losyen kene air akan licin semacam kan). Bagi saya, krim ni sangat bestttt :)


Untuk sebarang pertanyaan atau ingin membuat pesanan, anda boleh:
1. LIKE fanpage IRSYA HEALTHY HOUSE
2. Email ke irsyahealthyhouse@gmail.com
3. SMS di talian 012-9362692
 Dapatkan konsultansi PERCUMA apabila anda membeli produk shaklee daripada saya :) 






:: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...