SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Saturday 8 November 2014

Legakan Senggugut Secara Alami, Tanpa Ubat Tahan Sakit

Woman with stomach ache


Beberapa hari yang lepas, sedang bersembang rancak dalam secret group bisnes kami, seorang pengguna supplemen shaklee berkongsi kisahnya, yang kini beliau tidak lagi mengharapkan ubatan seperti Synflex apabila mengalami masalah sengugut.

Hal ini, turut diakui oleh beberapa pengguna lain yang turut berkongsi pendapat mereka mengenai kesan yang dialami oleh mereka semenjak mengamalkan produk shaklee. Ternyata merubah kehidupan mereka menjadi lebih sihat dan bertenaga. Malah membekalkan keperluan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan, lebih-lebih lagi oleh ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu berpantang kerana berkongsi nutrisi yang sama dengan anak kecil mereka.


Senggugut, Normal atau Abnormal?

Purata 1/3 wanita muda sejak awal akil baligh menunjukkan simptom senggugut. Ia adalah normal jika tidak disusuli dengan tanda sakit yang berlebihan tetapi dikhuatiri ianya juga merupakan simptom kepada penyakit-penyakit wanita lain seperti fibroid atau endometris dan lain-lain.

Tips Mengatasi Senggugut

Senggugut selalunya dialami oleh sesetengah wanita ketika didatangi haid. Ia adalah sakit kejang yang hadir di bahagian pinggang. Senggugut boleh mengakibatkan hilang tumpuan sewaktu melakukan aktiviti atau pekerjaan dan sememangnya menganggu emosi wanita jika sakit berlanjutan hingga sukar dikekang kesakitannya. Antara beberapa petua melegakan senggugut ketika haid :
  • Minum air masak banyak
  • Elak minuman berkafein
  • Tuam dibahagian abdomen untuk melegakan kesakitan
  • Bersenam
  • Minum air halia
  • Banyak mengambil makanan dan minuman tenusu ketika haid

Perlukah Vitamin Ketika Haid?

Tidak perlu! Ya, anda tidak perlu ambil vitamin atau makanan tambahan untuk melengkapkan nutrisi penting yang diperlukan oleh tubuh, jika anda boleh mendapat secukupnya dari pemakanan seharian anda. Tapi, sejauh mana makanan yang anda makan itu dapat membekalkan kesemua nutrisi yang diperlukan tanpa terjejas setelah dimasak, direbus atau dibasuh?

Makanya, disini pentingnya makanan tambahan supaya dapat membekalkan nutrisi yang sewajarnya kepada anda. Tahukah anda, ketika seseorang wanita itu mengalami waktu haid, mengandung, menyusukan sebenarnya dia telah kehilangan banyak kalsium dalam badan. Tetapi berapa ramai yang konsisten mengambil susu setiap hari, bagaimana pula dengan orang yang tidak boleh minum susu? Jawapan saya, anda boleh cuba amalkan Ostematrix Shaklee yang lengkap dengan vitamin D dan magnesium untuk penyerapan kalsium secara optimum.


Testimoni Hilangkan Senggugut Dengan Ostematrix :


Testimoni 1 :

Rahsia bagaimana cara Pn.Maria mengatasi masalah senggugut 
yang diibaratkannya sama seperti sakit kontraksi bersalin !

Ketahui caranya, pulih tanpa perlu Pain Killer untuk menahan kesakitan.


Masalah Senggugut Teruk Nak Patah Pinggang! Mak Aih, Nasib Dah OK
Testimoni 2 :

Testimoni 3 :


Testimoni 4 :



Tidak salah jika anda membuat pilihan untuk kekal sihat bersama saya dengan cara semulajadi. Kerana pastinya dengan pil atau ubat tahan sakit yang anda ambil selama ini hanyalah bersifat 'sementara'. Anda makan, hilang kesakitan dan bulan seterusnya kena makan lagi dan lagi. Malah memudaratkan diri anda jika diambil dalam tempoh berterusan.

Tetapi ia amat berlainan sekali dengan vitamin shaklee yang telah hampir 100 tahun dalam pasaran dengan membuat pelbagai kajian saintifik terhadap produknya, malah bahan yang digunakan adalah semulajadi. Pastinya ia tidak memberi tindak balas yang memudaratkan diri. Inshaallah.

ostematrix shaklee kalsium lengkap vitamin D magnesium


 Saya Nak Order Ostematrix shaklee


--------------------------------------------------------------------------------------------------
Anda ingin menikmati diskaun sehingga 20% ?

Daftarlah sebagai ahli shaklee sekarang!



-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hubungi saya untuk khidmat nasihat dan tempahan produk:

SHA | 012-9362692
irsyahealthyhouse@gmail.com
Instagram : @Vitamin_Station

COD Area: 
:: UUM-Sintok, Changlun, Jitra, Alor Setar dan Sungai Petani ::
:: UNIMAP, Pauh dan Arau ::

*Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak

-Disclaimer-
These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease

2 comments:

  1. bila senggugut datang memang tak senang duduk...duduk salah, baring pun salah.

    Ketahui 10 Sebab Kenapa Patut Beri Anak Meal Shakes

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah, betul tu.. Pengalaman sha sendiri, dulu setiap kali diserang period pain mesti terpaksa mc 2-3 hari.. hanya yang mengalaminya saja betapa sakitnya senggugut tu. Sekarang, alhamdulillah..tak rasa lgi peritnya bila diserang senggugut tu ^_^

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...