SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Wednesday 8 July 2015

Iftar di Restoran Hotmas Sungai Petani

Sepanjang bulan Ramadhan bagi 1436H, semalam merupakan kali pertama kami sekeluarga berbuka puasa di luar. Kebiasaannya memang akan berbuka dirumah saja, nak ke bazar ramadhan pon rasa malas. Tapi adalah jugak menjengah apa yang menarik di bazar. Namun, semuanya macam tidak kena dengan selera.

Sebenarnya bukan nak bercerita kisah bazar ramadhan, tapi puasa tahun ni merupakan tahun kedua berturut-turut sambut ulang tahun kelahiran dalam bulan Ramadhan. Jika tahun lepas, celebrate birthday dan berbukak puasa di Menara Alor Setar, tahun ini sekali lagi saya diberikan kesempatan menyambut ulangtahun kelahiran didalam bulan yang penuh keberkatan ini. Alhamdulillah, syukur Ya Allah, juga masih memberikan pinjaman oksigen untuk terus bernafas sehingga hari ini.

Jika tahun lepas, hanya saya, suami dan baby rayy. Tahun ini turut disambut bersama dengan mak, ayah dan adik-adik di Restoran Hotmas, Sungai Petani. Agak jauh sebenarnya jika saja-saja nak ke sini dari tempat saya, tapi alang-alang berbuka puasa disini boleh juga diteruskan dengan aktiviti mencari baju raya 2015.

Kami bernasib baik, waktu sampai di Sungai Petani dalam pukul 5.45 petang. Terus pergi ke restoran dan menempah makanan dan minuman untuk berbuka. Alhamdulillah masih ada lagi meja kosong, kebiasaannya kedai ni  selalu penuh. Hari-hari biasa pun memang selalu meja tak cukup. Pelanggan lebih dari bilangan kerusi dan meja yang ada. hehe. Owner kedai ni, ambil inisiatif membuka khemah di luar kedai dan menyediakan ruang tambahan untuk pelanggan berbuka, tak perlu rebut-rebut yer...hihihi

Antara menu special berbuka kami hari ini :)


chicken chop


Lamb Chop... favorite all time :)
Yang lain, antara pilihan hati ialah nasi goreng kambing dan nasi goreng qaseh. Tapi malangnya kedua-dua jenis nasi goreng ni tak sempat nak 'selfie'..hehe.

Dah puas bersantap, maka kami pon meneruskan perjalanan ke butik pakaian untuk mencari baju raya.

selfie dulu :)

4 comments:

  1. wahhh sedap macam makanan saya berbuka puasa

    ReplyDelete
  2. Hi, saya sangat menyukai blog anda! ZALORA Malaysia kini sedang mencari blogger yang berbakat, dan saya tertanya adakah anda berminat untuk satu kolaborasi blog bersama kami. Anda boleh hubungi saya di izz.latif@my.zalora.com jika anda berminat dengan tawaran ini dan saya akan berikan segala butiran di sana. Harap dapat balasan emel anda secepat yang mungkin!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...