SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Friday 11 July 2014

Berbuka puasa dan kejutan hari lahir

Ramadhan 1435H

Jika entry saya yang lepas, saya bercerita mengenai Buffet Ramadhan Menara Alor Setar 2014. Kali ini saya nak share serba sedikit pengalaman saya menyambut ulangtahun kelahiran di bulan Ramadhan yang penuh keberkatan ini.

Tahun ni agak berbeza dengan tahun-tahun yang lepas, kebiasaannya mesti ada kek dan surprise di tengah malam. Perancang utama mestilah en.suami saya. Disebabkan berpuasa, maka suami bagi 'green light' untuk pilih destinasi berbuka puasa. Hah, bab memilih ni sangat rambang mata okay lepas tu blurr tak tahu mana nak pilih. Ada diantara anda juga yang selalu jadi macam tu tak? ^_^

Beberapa tempat yang jadi pilihan hati tapi akhirnya saya memilih untuk berbuka puasa di Restoran Berputar 360° , Menara Alor Setar.



Cantikkan. Ni gambar dari tempat kami parking kereta. Sampai-sampai je terus tangkap gambar untuk diabadikan di blog tercinta. Aceeawah.

Kami sampai dah dekat pukul 7 lebih, waktu tu peniaga-peniaga bazaar di sekitar perkarangan Menara Alor Setar ni sibuk 'setup' kedai jualan mereka. Selalunya bazaar (uptown) ni buka setiap hujung minggu. Mungkin sebab bulan Ramadhan mereka buka sepanjang bulan.

Selepas buat pembayaran di kaunter khas restoran. Kami pon terus naik lift untuk ke bahagian atas. Memandangkan saya seorang yang gayat dan lift tu pula memang boleh nampak view di luar. Maka, ini saja yang mampu ku tangkap. Hehe.


Sebenarnya ini adalah pengalaman pertama saya naik ke bahagian restoran berputar ni. Rasa macam tak percaya je saya boleh naik dan dapat merasa makan dan melihat permandangan sekitar kotaraya Alor Setar dari ketinggian 193 000 meter dari aras laut. Thanks suamiku sebab bawak sayang ke sini. *TERHARU.sobb sobb. Dulu waktu kecik-kecik pernahlah datang ke Menara Alor Setar ni, itupun setakat bahagian permandangan tu je yang boleh teropong-teropong tu. Hehe. Yang ini terima kasih pada my mom and my dad, sebab mereka selalu bawa kami adik beradik pergi berjalan.






Hah nampak tak tu budak kecik yang tak tahu duduk diam, sibuk je nak ikut mama dengan papa pergi berdating. Hahaha. Ini papa yang ajak, so kena melayan cik puteri kita ni lebih la nampaknya ;)

Dah selamat berbuka puasa. Alhamdulillah kenyang. Acara kemuncaknya, bila tengah syok bersembang dengan suami tiba-tiba dengar orang nyanyi lagu 'Happy Birthday' ramai-ramai. Bila toleh rupanya ada Surpriseeee! Kejutan untuk diri sendiri, terkejut la jugak. Suamiku lagi terkejut. Tak senonoh betul. Hahaha.



Selepas bertapa hampir 2 jam dekat atas tu, baby rayy pon sempatlah tunjukkan aksi guling-guling golek-golek dia tu, maka marilah kita beransur pulang.

View Menara Alor Setar di sebelah malam. Inshaallah lepas ni kami datang lagi bawak segerombolan ahli keluarga yang lain.



Jika anda berminat nak makan di restoran ni boleh hubungi :
012-471 7332
013- 505 0441

Nota kaki :
Terima kasih pada suami untuk semua ni dan segala-galanya.
Terima kasih pada ma sebab mengandungkan saya selama 9bulan 10 hari, menjaga dan mendidik saya dari kecil sehingga saya dah besar dan berjaya. Terima kasih ma, jasamu tak dapat dibalas dengan kata-kata. Love u so much.
Terima kasih abah atas pengorbanan abah selama ni dalam mendidik dan membesarkan kami, mencari rezeki untuk disuapkan dalam mulut kami adik bradik selama ni. Terima kasih atas segalanya. Love u so much.

Maafkan salah silap saya jika ada perbuatan dan pertuturan yang mungkin atau ada buat kalian berkecil atau terasa hati dan sebagainya. Maafkan anakmu ini wahai ma dan abah, maafkan isterimu ini wahai suamiku yang tercinta.

Love u alls.
Ikhlas,
Anak, Isteri dan Seorang Ibu.

:: sebenarnya sedih sebab petang tu ma dah masak sedap-sedap. Tapi tak makan kat umah pulak. Hurmm ::
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...