SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Wednesday 9 December 2015

4 Petua Tradisional Hilangkan Ruam pada Muka dan Kulit Bayi

Cara Menghilangkan Masalah Ruam pada Muka dan Kulit Bayi Anda





Ramai ibu bapa yang berhadapan dengan masalah kulit bayi yang mengalami kemerahan dan kasar pada bahagian pipi, dagu, leher, punggung dan anggota yang lain. Kulit bayi terutamanya bayi yang baru lahir sangat sensitif pada persekitaran mereka.

Sebelum ini saya pernah kongsikan pengalaman seorang ibu yang nak mengatasi masalah ekzema anaknya. Kali ini saya ingin berkongsi pula petua menghilangkan masalah ruam di muka dan kulit bayi yang mungkin terjadi disebabkan oleh ruam panas, ruam susu atau ruam lampin.



Ruam yang terjadi akan menyebabkan bayi anda merasa kurang selesa. Malah ada kalanya sangat mengganggu emosi mereka kerana terpaksa menahan gatal dan pedih terutamanya jika terjadi ruam di bahagian muka dan punggung. 

Cara mudah hilangkan ruam bayi


Bagi ibu-ibu yang mempunyai bayi yang bermasalah ruam di bahagian pipi, dinasihatkan agar membersihkan dan mengelap bahagian muka atau pipi bayi dengan kain lembap selepas menyusu untuk mengelakkan terjadinya ruam susu atau kurap susu.

Selain itu, beberapa petua tradisional yang saya dapat hasil dari pembacaan dan perkongsian pengalaman rakan ibu yang lain untuk hilangkan ruam pada muka bayi. Bolehlah cuba, mana tahu berkesan untuk anak anda.
  • Ambil kelapa yang sudah diparut. Letak dalam kain dan gosokkan atau tuam pada bahagian ruam.
  • Ada juga yang berpendapat, air liur ibu mujarab untuk mengatasi masalah ruam susu ini. Ibu perlu jilat bahagian yang terkena ruam itu dan biarkan sehingga kering. Kemudian lap la yer air liur tu..hihi
  • Gunakan minyak kelapa dara, sapukan pada bahagian ruam.
  • Sapukan bedak sejuk atau boleh gunakan tepung ubi dan letakkan di tempat ruam.

AMARAN: Saya tidak pernah amalkan petua ini jadi saya tidak pasti tahap keberkesanannya. Apa yang saya kongsikan adalah dari pengalaman ibu-ibu lain.

Tak salah nak cuba, tapi pendapat saya buat apa nak susah-susah dan ambil risiko dengan menyapu air liur atau lipstik pada tempat ruam. Kulit bayi sensitif, air liur kita ni ada bakteria dan lipstik tu dibuat dari bahan yang kita sendiri pon tak pasti.

Alhamdulillah...anak-anak saya tak pernah kena ruam yang terlalu teruk. Paling tidak pon hanya kena ruam lampin mungkin disebabkan tak sesuai dengan pampers tersebut atau terlambat tukar. Jika anak saya kena ruam, saya cuma sapukan krim herbal blend saja. Inshaallah dua tiga hari kemudian semakin pulih. Bukan ruam je saya sapu krim tu, kena gigit nyamuk, gatal-gatal, naik bintik merah, luka, kulit kering dan anak kena air panas pon saya guna krim shaklee ni je.

cara rawat atau hilangkan ruam susu lampin bayi dengan cepat dan selamat


Kalau korang nak tau bukan anak je pakai krim shaklee ni, mama dan papa dorang pon tumpang sekaki sekali.. Opsss! Haha. Maklumlah pengalaman mengandung anak kedua kena alahan gatal-gatal habis satu badan.

Lagipon guna krim ni senang je nak bawak pergi mana-mana. Standby dalam handbag atau beg diapers anak je. Kalau guna cara tradisional tu takkan la nak usung tepung ubi tu sana sini kan. Haha. Mama tak rajin yer ^__^

Lotion Herbal Blend untuk hilangkan ruam di muka dan kulit bayi

Krim Herbal Blend ini turut mendapat jolokan nama sebagai krim ajaib kerana fungsinya boleh digunakan untuk semua masalah luaran berkaitan kulit dan berkesan. Sejak anak-anak saya lahir tidak pernah saya sapukan mereka dengan krim lain kerana bimbang mengandungi steroid.

Tahu tak krim yang mengandungi steroid memang berkesan tetapi ada yang beri kesan sehingga menipiskan kulit bayi. Jika ada pilihan yang lebih baik dan lebih selamat, kenapa kita tak cuba kan ^__^

Nak tahu apa yang best sangat krim herbal blend ni?

  • Bau yang best, fresh dan bau menthol... tak bau macam ubat hospital atau wangian yang berlebihan. 
  • Cepat meresap dalam kulit. Kulit jadi lembut dan rasa lembap je, tapi bukan rasa berminyak ye.
  • Satu tiub tahan agak lama juga. Selalunya saya guna beberapa bulan. Ada juga yang pakai sampai setahun! Haha. Konsepnya, banyak awak picit dan guna cepat la habis. Tapi kalau sapu siki-sikit tu inshaallah bertahan la 4-5 bulan. Kalau tak pernah guna, makanya tak habi-habis la yer... (gurau je. hehe)
  • Ada ujian klinikal. Apa yang awak baca pasal krim Herbal Blend ini bukan hanya testimoni ye, tapi Shaklee telah pon menguji tahap keberkesanannya.
  • Berkesan. So far sepanjang saya menggunakan krim shaklee ni memang berkesan. Walaupun bukan krim ajaib, sapu..sapu terus hilang. Tapi sekurangnya tidak memudaratkan untuk jangka masa panjang sebab tidak menipiskan kulit yer.
  • Free Paraben dan juga bahan-bahan kimia berbahaya. Selamatlah untuk anak-anak anda terutama yang masih bayi tu kan, sebab kandungannya dari bahan semulajadi seperti horse chestnut, bunga yarrow, daun sage dan rosemary.

Krim shaklee ni sememangnya sangat menjadi pilihan ibubapa untuk bayi mereka terutama masalah berkaitan ruam. Ramai yang cakap berbaloi, murah dan berkesan tau. Kalau tak percaya bacalah sendiri feedback ibubapa yang sangat berpuas hati dengan Shaklee Herbal Blend.

Okeylah kakak takmau cakap banyak. Benda bagus untuk anak-anak memang kena share dan sebab krim ni sangat banyak permintaannya, kerap sangat sold out. Sementara masih ada stok, cubalah sekarang. Memang tak rugi, percayalah.

Belian secara online guna kad debit atau kredit, klik: Krim Herbal Blend.

Atau boleh whatsapp 012-9362692. Penghantaran seluruh Malaysia dan perkhidmatan COD available bagi kawasan Changlun, Universiti Utara Malaysia (UUM), Jitra, Alor Setar, Sungai Petani dan Arau.

28 comments:

  1. Herbal blend memang membantu dalam atasi ruam. Kami selalu sedia herbal blend dirumah untuk berjaga-jaga.

    ReplyDelete
  2. ohh tips sharing yg baik..

    nak jd bloglist sha? jom exchange..komen dekat sini..thanksss
    http://www.opzzpinky.my/2015/12/blog-refreshed.html

    ReplyDelete
  3. Dah try guna herba blend utk anak sy. Makin melarat pulak ruam di celah peha.. bila try boh tepung ubi baru la ruam kemerahan jadi kering dah..

    ReplyDelete
  4. Ya betul kata puan tu. Ada juga saya pernah dapat feedback katanya kawasan ruam tu jadi lebih merah. Iyalah tak semua serasi dengan produk kita kan.

    Tapi bila saya konsultasi dengan customer saya tu, rupanya sebelum ni dia pernah sapu krim yang bersteroid pada baby dia. Jadi mungkin ia beri tindak balas rasanya tu.

    Lepas saya konsultasi beliau bersetuju untuk cuba semula, dan dalam 3 hari lepas tu dia update ruam anak dia yang bertambah merah tempoh hari dah 90% hilang.

    Penting juga ya kalau nak beli pastikan dapat konsultasi dari agen yang bertauliah, yang boleh kita rujuk semula sekiranya ada apa2 tindak balas.

    Tapi kalau puan suka guna kaedah tradisional, silakan. Alhamdulillah juga serasi dengan anak puan. Sebab ada juga parents yang dah cuba tapi tak berhasil.

    Yang nak beli krim dengan saya, wasap saya terus ya 012-9362692.

    ReplyDelete
  5. Yang serius mahu order krim boleh wasap saya terus tau. 012-9362692

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...