SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Saturday 18 January 2014

7 Bahaya Supplemen Alfalfa Yang Patut Anda Fahami

Salam Sayang Semua

" Perasan atau tidak.. produk SHAKLEE kerap juga dikecam oleh mereka2 yang mempunyai penyakit hati..

Sekarang ni dah menjadi trend, kecaman dibuat mengikut promo.. bila promo ESP.. keluar segala fatwa mengata kan soya punca cancer, soya bukan makanan sunah, soya itu soya ini..


Bila promo MEALSHAKE, dikata kan dedak ayam, bahaya untuk anak2 itu ini.. Bila promo ALFALFA dikatakan makanan kuda.. tak selamat dimakan dan pelbagai fakta yang cuba diubah.. 


Saya hanya mampu tersenyum dan terus terus tersenyum dan mengambilnya dari sudut positif.. Bagi saya terima kasih kerana anda telah menjadi sebahagian PROMOTER secara SENYAP untuk produk kami.. dari orang tak tahu orang search dan mencari kami untuk tahu tentang barang tersebut..

Produk yang BERMASLAH TAK AKAN MAMPU bertahan lebih 50 TAHUN di pasaran dunia.. Senang sahaja bukan.. tapi SHAKLEE dah berada LAMA di pasaran.. walaupun fitnah terus ditaburkan.. ianya semakin mendapat sambutan..

Terima kasih kepada mereka2 yang telah mempromosikannya secara TIDAK LANGSUNG.. I LIKEEE...!!" - Master Zura.

_________________

Kontroversi yang timbul ini adalah disebabkan oleh salah satu artikel di dalam blog Dr.Zubaidi, bertajuk "Bahayakah Menggunakan Supplemen ALFALFA?"

Ramai yang baca dan membuat pelbagai andaian sendiri tanpa membuat pertanyaan yang sepatutnya kepada kami selaku pengedar sah shaklee atau ajukan terus kepada pihak shaklee Malaysia dan lebih teruk sebenarnya TAK FAHAM PUN APA YANG DIBACA itu! Kemudian sebarkan dengan andaian yang dibuat-buat faham tu. Kenapa artikel yang sebagus itu, orang tidak dapat memahami dengan jelas? Sebabnya baca separuh jalan or main scroll je lepas tu nampak la perkataan "bahaya", kemudian terus "barred in our mind- BAHAYA"

Saya malas nak cakap banyak, saya ringkaskan artikel tersebut kedalam bentuk "point" untuk memudahkan anda memahami dengan lebih jelas. Takutkah nak ambil supplemen Alfalfa ni?
________________________________________

1. Statement Dr Zubaidi, tak salah amik supplement dan pastikan amik dari company yg dipercaya

dipetik daripada blog dr.zubaidi


JAWAPAN: Memang betul dan shaklee adalah company nutrisi yang sudah lebih 50 tahun bertapak maka tiada ragu sebab ia melabur berbillion dollar sebelum mengeluarkan sesuatu produk untuk penyelidikan.

2. FDA (badan berkuasa di US) menyatakan penggunaan DAUN ALFALFA mungkin SELAMAT tetapi penggunaan dari BIJI BENIH mungkin TIDAK SELAMAT kerana kemungkinan boleh beri tindak balas autoimmune pada pesakit lupus erythematosus (SLE)

dipetik daripada blog dr.zubaidi

JAWAPAN: alfalfa shaklee dari sumber daun alfalfa. Dan sebagai langkah selamat sudah juga dinyatakan dalam botol shaklee bahawa TIDAK BOLEH DIAMBIL OLEH PESAKIT SLE. Dah nyata dan jelas kat situ, maka tiada keraguan kenapa pula ia tidak boleh diambil oleh orang biasa?

3. Makan alfalfa secara berlebihan boleh memudaratkan jadi mudah dapat ruam atau sunburn.


JAWAPAN: sebab itu ada sukatan kat botol. Maximum adalah 10 biji sehari. Shaklee dah kaji kenapa hanya max 10. Kalau makan 50 biji sehari memang mudarat kena tanggung sendiri. Maka itulah pentingnya consultation yang betul bukan makan supplement ikut sedap je tanpa mengikut arahan penggunaan.

4. Pesakit yang mengambil ubat-ubat tertentu diminta consult doktor dahulu sebelum mengambil alfalfa.


JAWAPAN: memang betul apa-apa supplement pun jika kita ada mengambil ubatan doktor yang kita sendiri tidak pasti maka silalah rujuk doktor kerana alfalfa adalah herba. Tapi makan maajun tak pulak nak tanya doktor boleh ke makan eh?

5. Penggunaan alfalfa dalam KUANTITI YANG BESAR DAN BERPANJANGAN tidak selamat pada ibu hamil dan ibu menyusu.


dipetik daripada blog dr.zubaidi

JAWAPAN: memang kita tidak pernah consult suruh bagi makan alfalfa pada ibu hamil tetapi pada ibu menyusu dibolehkan ikut dos. Baca balik artikel tu kata kuantiti besar dan berpanjangan.

6. Pesakit kanser, fibroid tidak digalak amik alfalfa, tetapi belum dibuktikan dari segi kajian klinikal.


JAWAPAN: memang kita pun tak galakkan pesakit2 ini amik alfalfa walau belum terbukti ada kajian klinikal mengenainya.

7. Pesakit yang mengambil ubat cair darah tidak digalakkan ambil alfalfa.


dipetik daripada blog dr.zubaidi

JAWAPAN: Kandungan vitamin K dalam alfalfa boleh memekatkan darah maka memang sesiapa yang mengambil UBAT CAIR DARAH (WARFARIN) memang kita tak benarkan ambik alfalfa.

________________________________
OKAY, sha dah jelaskan serba sedikit tentang kontroversi alfalfa ni. Harap anda jadilah pengguna yang bijak. Jika dapat sesuatu info atau inginkan lebih kepastian pastikan anda bertanya terus kepada pihak shaklee atau pengedar sah shaklee anda. Sememangnya SHAKLEE IS DIFFERENCE berbanding syarikat supplemen lain, kalau tak kan la mampu tahan lebih 50 tahun. Pendek kata jangan cepat melatah apabila disogokkan dengan info-info sebegini. Makanya, tidak perlu ragu-ragu tentang supplemen ALFALFA SHAKLEE ini.

Pastikan anda mendapat consultation before dan after sales yer. Jika anda membeli dengan sha, pastinya anda akan dapat servis terbaik beserta FREE CONSULTATION & GROUP EXCLUSIVE untuk pelanggan-pelanggan sha.

NAK ORDER? Hubungi...

Sha 012-9362692
irsyahealthyhouse@gmail.com


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...