SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Thursday 9 January 2014

Panduan Memilih Kolagen Terbaik!

Salam sayang pembaca setia IrsyaHealthyHouse :)

Nak share cerita sikit lah, masa mula-mula pregnant hormon memang tak berapa stabil kot. Rasa muka ni cepat dan senang sangat nak naik jerawat, padahal sebelum tu jarang ya amaattt okay. Cuma sesekali tu naik dan tangan ni pon akan gatal rasa nak picit-picit je (by that time maybe dah picit pon! hehe).

So, sha pun survey la some produk untuk mengatasi masalah ni. At last, setelah mengkaji kebaikan Shaklee Collagen Powder dan asyik terbaca testimoni orang yang sangat dan amat puas hati tu, rasa nak try lah...walaupun harga boleh tahan, tapi kalau betul-betul powerr apa salahnya kan. Dari duk beli cap ABCD, murah tapi dah berkotak-kotak ponn takde perubahan!

Hah.... sebab tu lah sha nak share dengan kawan-kawan semua, panduan untuk memilih kolagen terbaik! Bukan main bedal je beli, asal murah, asal boleh jimat (konon la), padahal...dah berkotak-kotak telan tak jadi apa pun.

ikuti panduan ini...

1) Lebih baik pilih dalam bentuk makanan dari disuntik, untuk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan.

2) Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size membantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang diambil up to 100% diserap dan memberikan kesan yang lebih cepat.

3) Pastikan setiap pemilihan emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan.

4) Pastikan kolagen mempunyai anti-oksidan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan.

5) Pastikan supplemen itu mempunyai elemen Vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.

6) Kolagen juga penting bukan sahaja untuk kekal cantik tapi kesihatan sendi juga perlu dijaga, maka adanya glucosamine adalah bonus point untuk mendapat sendi yang sihat.

7) Pastikan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.

8) Pastikan ia SELAMAT dan tidak bertoksin!!!

Dan yang bestnya, Kolagen pilihan saya sememangnya memenuhi semua kriteria ini! * Winkk Winkk ^_^

Anda nak mencuba keberkesanan Shaklee Collagen Powder?

Hubungi saya sekarang...
Sms@Whatsapp Sha 012-9362692
Email : irsyahealthyhouse@gmail.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...