SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Wednesday 8 January 2014

Makanan untuk banyakkan susu ibu

Salam sayang semua

Entry kali ini, Sha nak kongsikan beberapa petua yang boleh membantu para ibu-ibu menyusu untuk banyakkan susu badan. Since sha sendiri pun masih menyusukan anak (sekarang dah 13 bulan, alhamdulillah!), so sha nak kongsikan beberapa petua yang sha dapat dari hasil pembacaan dan sharing kawan-kawan seangkatan. *wink..wink ^_^


  • Air Longan

Rebus segengam longan kering yang telah dibasuh bersih dengan 3 cawan air. Rebuskan sehingga kembang. Kemudian, minum airnya. (Longan kering boleh beli dekat supermarket atau kedai ubat cina).


  • Lobak Putih

Lobak putih boleh dimasak atau dimakan begitu saja (jadikan ulam-ulaman).


  • Pucuk Betik

Air rebusan daun betik muda boleh melancarkan dan menambahkan susu badan ibu yang menyusukan bayi. Caranya, rebuskan beberapa helai daun betik yang sederhana muda. Kemudian, air rebusan tersebut hendaklah diminum 2 hingga 3 kali sehari.


  • Kurma

Bagi ibu-ibu yang mempunyai masalah kekurangan susu, boleh juga mengamalkan makan kurma bagi menggalakkan pertambahan susu badan kerana unsur zat besi dan kalsium yang terdapat di dalam buah kurma adalah unsur yang paling tinggi bagi membentuk susu ibu.

Selain itu, ibu-ibu juga boleh mengamalkan...


  • Bunga Melur dan Daun Cekur Manis

Gilingkan daun bunga melur atau daun cekur manis sehingga halus dan tampalkan di sekeliling payudara pada waktu pagi sebelum mandi. Pastikan cuci bersih kawasan payudara yang ditampalkan daun tersebut, sebelum menyusukan bayi.

Selain mengamalkan beberapa petua diatas, dalam menjayakan penyusuan anak pertama ni, sha juga mengamalkan set milkbooster shaklee. Disamping mengekalkan konsep penting iaitu demand and supply. Ingat yer ibu-ibu semua ^_^

Sejak amalkan set penyusuan milkbooster ni, memang terasa sangat membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu. Maklumlah anak asyik nak mengempeng saje, adakalanya breast terasa kosong. Sedih!

Ibu-ibu pon pastinya lebih cergas dan bertenaga walaupun adakalanya terpaksa bangun menyusukan anak diwaktu malam. Dari hasil dan kesan yang sha dapat dengan set menyusu ni, sha memang sarankan pada mana-mana ibu yang sedang mencari milkbooster terbaik untuk mencuba dahulu set ini.




Jika puan-puan berminat untuk mencuba, boleh hubungi saya untuk konsultansi produk dan tempahan. Dapatkan juga e-book berkaitan penyusuan susu ibu secara PERCUMA, khas untuk pelanggan saya sahaja. 


SHA 
012-9362692
irsyahealthyhouse@gmail.com



COD Area: 





*Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak


Nikmati DISKAUN sehingga 20% sekarang !
Daftarlah sebagai ahli shaklee.


---------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...