SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Wednesday 27 July 2016

Nak Buat Apa Bila Gusi Berdarah

Siapa pernah alami situasi gusi berdarah?

Anda pernah kena tak, pengalaman gusi berdarah?

Takde? Huhu.. Alhamdulillah kalau tak pernah kena gusi berdarah. Mungkin anda jaga gusi dengan sempurna.

Pengalaman saya kena gusi berdarah ni kerap kali jadi bila waktu saya sedang hamil. Puncanya saya tak pasti sama ada saya kekurangan kalsium atau zat nutrien yang lain. Maklumlah waktu tengah mengandung kan kena berkongsi segala zat dengan baby dalam perut. Hihi.

Apa yang saya buat tiap kali gusi berdarah?

Bila gusi berdarah, saya akan bersihkan sebersihnya mulut dari plak atau kotoran makanan yang mungkin ada yang saya tak perasan. Bukan setakat gosok gigi malah celahan gigi juga penting untuk dibersihkan walaupun kita rasa seperti sudah bersih.

Dan kedua, saya akan up dose vitamin c dan ostematrix bagi menampung jumlah yang badan saya perlukan semasa mengandung terutamanya.

Kebiasaannya, masalah saya selesai dengan 2 cara ni. Mungkin kalau masalah masih tak selesai boleh set temujanji dengan doktor gigi untuk mengetahui lebih lanjut tentang masalah dan punca gusi bersarah.

Mari saya kongsikan dengan anda, yang mempunyai masalah gusi berdarah dan juga ada masalah resdung:


Testimoni:
"Sejak konsisten vitamin c gusi dah tak berdarah semasa gosok gigi,
Makan dengan alfalfa hilang terus resdung, berbulan-bulan tak selsema kalau tak 1-3 bulab sekali mesri selsema. Dah tak alergik dengan habuk. Alhamdulillah syukur".

Anda ada masalah gusi berdarah? Dapatkan vitamin c dan ostematrix sekarang tau. Hanya whatsapp 012-9362692 untuk tempahan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...