SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Wednesday 13 July 2016

Kesan Sinus Kronik Sehingga Boleh Merosakkan Gegendang Telinga

Dalam bidang perubatan, resdung juga dikenali sebagai penyakit sinusitis. Namun penyakit ini sering dipandang remeh oleh masyarakat tempatan yang selalunya membiarkan penyakit itu bersarang bertahun lamanya.


Resdung berpunca oleh jangkitan bakteria ke atas hidung dan rongga-rongga disekitar bahagian dalaman tulang muka yang bersambung ke hidung melalui saluran-saluran yang sangat kecil yang dipanggil sinus.

Lazimnya, penghidap resdung akan berhadapan dengan keadaan seperti kerap bersin, dengkuran yang kronik, batuk, gatal-gatal hidung, tidak sedap badan, letih dan berasa sakit kepala pada waktu pagi manakala bagi yang sudah kronik pula, resdung boleh memberi kean kepada telinga sehingga menyebabkan seseorang itu pekak.


Suatu ketika dulu, dunia hiburan kecoh dengan keadaan artis dan komposer terkenal, Ajai yang tampil dengan hidung lebih mancung dari sebelumnya. Apabila media mendapatkan penjelasan, beliau mengatakan pembedahan ke atas tulang hidungnya terpaksa dibuat atas alasan kesihatan. 

Menurut laporan Kosmo!, Ajai mengaku telah menjalani pembedahan menukar batang hidung tetapi bukan untuk tujuan kecantikan, sebaliknya ia dilakukan kerana masalah sinus yang dihadapi.

Sebenarnya sudah berbelas tahun saya menghadapi masalah sinus dan ia semakin kritikal sejak kebelakangan ini. Puncaknya, suatu hari apabila saya bangun daripada tidur saya dapati telinga sebelah kiri saya tidak boleh mendengar apa-apa.
Jadi, saya terus buat pemeriksaan di hospital dan doktor mengesyorkan untuk saya jalani pembedahan hidung supaya masalah yang sama tidak berulang.

Ajai berkata dia terpaksa membuat pembedahan itu kerana gegendang telinganya sudah rosak dan sinusnya banyak tersumbat di batang hidung.


Lebih menakutkan, sekiranya resdung dibiarkan tanpa sebarang rawatan, ia sebenarnya boleh mengundang maut akibat komplikasi pada otak.

Jika anda penghidap resdung, eloklah rawat sebelum bertambah kronik sehingga boleh merosakkan gegendang telinga, hilang pendengaran atau terjadi komplikasi pada otak. 

Cara merawat resdung dari bertambah teruk dengan berkesan dan elak dari berulang, boleh cuba amalkan set resdung shaklee ini. Inshaallah dengan izinya, kesihatan anda akan jadi semakin baik.


set_resdung_shaklee_ubat_sinus_mujarab
Set Resdung Shaklee


Apa kata mereka tentang set resdung shaklee ini?

Testimoni:

"nak share jugak sikit testimoni saya sebagai seorang penghidap resdung tegar. Dulu, tisu memang sahabat baik saya. Saya memang tak boleh berpisah dengan tisu. Kat rumah, dalam kereta, dalam handbag mesti ada tisu. Tujuan untuk memudahkan saya apabila selsema. Sebab selsema memang sahabat baik saya sekali dengan cik tisu.

tapi alhamdulillah..resdung yang saya hidapi selama lebih 20 tahun kini telah sembuh sejak saya mengamalkan set 3M yang mana ada set G didalamnya..ada jugaklah saya selsema kadang-kadang tapi yang penting TIDAK MELARAT SEPERTIMANA DULU.. bersin 2-3 kali, hembus-hembus hingus sikit terus baik, kalau dulu...sorrylah, kalau tisu tak habis sekotak tak sah, sampaikan suami saya yang bukan pengidap resdung pun saya tengok dah start berkawan dengan tisu. hahaha (cam lawak) plak. Tapi itulah, ALHAMDULILLAH, dah takde selsema kronik macam dulu. Tak larat la, sampai saya pernah kena diagnose ada ketumbuhan dalam hidung tau. astaghfirullah..


"Alhamdulillah.. saya pun merasai kesannya. Walaupun belum baik sepenuhnya, tapi amat jauh beza sebelum consume shaklee. Dulu sampai sakit-sakit kepala dan bengkak kalenjar. Mesti ada clarity atau zyrtec kat rumah ni. Sekarang bukan keperluan dah. 

Saya teruskan dengan tambah nutriferon untuk kuatkan sistem imun selain teruskan dengan alfalfa, vitamin c dan lain-lain. Memang berbeza la... Alhamdulillah.


"Saya mempunyai masalah resdung yang agak kronik..tetapi..selepas saya mengambil set resdung daripada shaklee.. alhamdulillah.. ia berkean dengan izin Allah. Tak perlu lagi saya menggaru hidung dengan menggunakan garfu lagi".

"Saya baru mkan dalam beberapa minggu ja..alhamdulillah ada kesan yang brutal..hidung dah tak gatal-gatal."



Anda juga seperti mereka, penghidap resdung kronik? Dapatkan set resdung shaklee ini sekarang tau. Ubat resdung paling berkesan dan tidak memudaratkan. inshaallah.

untuk pesanan dan konsultasi, whatsapp 012-9362692

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...