SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Thursday 21 July 2016

Rambut Gugur, Nasib Baik Segera Atasi Sebelum Botak

Masalah rambut gugur bukan dihadapi oleh wanita sahaja, tetapi lelaki juga mengalami masalah yang sama. Kebanyakkan wanita alami keguguran rambut selepas bersalin itu adalah disebabkan oleh perubahan hormon



Namun, apakah punca sebenar keguguran rambut sehingga para lelaki juga boleh hadapinya sehingga hampir botak? Jom baca lebih lanjut..

Antara punca keguguran rambut kronik sehingga hampir botak:
  • Bahan kimia dalam produk yang digunakan
  • Perubahan hormon
  • Genetik keluarga
  • Perjalanan darah tidak lancar
  • Kekurangan vitamin
  • Selalu bertukar produk rambut
  • Kesan pengambilan ubat-ubatan.

Elakkan penggunaan bahan pewarna rambut atau terlalu kerap menukar warna rambut, atau rebonding.

Amalan petua-petua juga boleh diamalkan dalam menjaga kesihatan rambut seperti sapu minyak kelapa dara ke kulit kepala dan letakkan lendir lidah buaya agar kulit kepala lebih sihat dan segar.



Selain itu, pengambilan supplemen juga penting dalam memastikan tahap kesihatan akar rambut sihat dan mendapat nutrien yang secukupnya. Antara cadangan supplemen shaklee yang boleh diamalkan ialah, ESP, zinc complex dan vitalea.

Malah adalah lebih baik sekiranya anda yang mengalami masalah rambut keguguran, kelemumur dan sebagainya agar menggunakan produk rambut yang diperbuat daripada bahan semulajadi, contohnya seperti set shampoo prosante, shampoo organik bagi mengatasi masalah rambut anda dari bertambah teruk.

Jika tidak dirawat dengan segera, dikhuatiri masalah rambut gugur menjadi lebih kronik sehingga boleh menyebabkan botak. Ini akan mengganggu emosi dan rasa keyakinan diri berkurangan terutamanya jika anda bekerja dan sentiasa berjumpa client.

Mari saya kongsikan beberapa orang yang telah mencuba sendiri dan mendapat hasil yang memuaskan. Syukur alhamdulillah.

Testimoni 1:


"Salam semua.. Ni testimonial sendiri..lepas bersalin 4 july 2012, rambut gugur sampai nak botak ditengah di tepi kiri kanan..huihh takut sungguh!!! Sentiasa kutip rambut di lantai!
Selepas diperkenalkan zinc shaklee...gugur masih ada, tetapi yang mana botak sudah mempunyai anak rambut. Hehe
Alhamdulillah..baru sebulan makan zinc shaklee..saya akan meneriskan lagi sampai bila-bila..
Tetapi lain pula suami saya, dia langsung tidak gugur rambut selepas makan zinc shaklee bermula 20hb october 2012" -Puan Azwin





Testimoni 2 :

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...