SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Thursday 30 June 2016

Bahana Ambil Vivix, Sakit Lutut Hilang dan Badan Lebih Ringan

Sakit lutut biar pun pada awalnya bukan sesuatu yang serius, ia boleh bertukar menjadi serius apabila tiada tindakan susulan untuk rawatan dan pencegahan sehingga menyebabkan keradangan tulang rawan sendi dan mengakibatkan sakit lutut.

Punca Sebenar Sakit Lutut Terjadi

Kalau kita kerap atau sentiasa rasa sakit lutut, sedikit sebanyak ia akan mengganggu rutin dan kualiti hidup kita juga akan terjejas. Kita akan merasa tidak selesa untuk berjalan, berlari sehinggakan untuk menunaikan ibadah solat juga mungkin terganggu.

Punca-Punca Sakit Lutut

  • Umur Meningkat
    Umur semakin meningkat merupakan faktor utama sakit lutut terjadi. Ini kerana pelincir di lutut semakin kering dan berkurangan. Oleh itu, semakin umur bertambah semakin sukar kita mencegah kekurangan tulang rawan. Perbanyakkan minum susu untuk tulang dan mengamalkan pengambilan vitamin C

  • Berat Badan Berlebihan (Obesiti)
    Tekanan pada sendi lutut akan bertambah apabila berat badan bertambah atau berlebihan. Berat berlebihan akan memberi tekanan kepada sendi-sendi untuk menampung tubuh seperti lutut dan punggung. Obesiti akan meningkatkan risiko berlakunya osteoartritis, tulang rawan akan rosak dengan lebih cepat.

  • Keturunan
    Mutasi genetik yang menyebabkan seseorang lebih cenderung mengalami OA, atau disebabkan oleh abnormalities yang diwarisi dalam bentuk tulang yang mengelilingi sendi lutut.

  • Jantina
    Wanita lebih sering sakit lutut berbanding lelaki. Sakit lutut banyak menyerang wanita disebabkan tulang punggung wanita lebih lebar daripada lelaki. Tulang punggung yang lebar menyebabkan lebih tekanan pada otot peha bahagian dalam. Tekanan akan memberi kesan pada bahagian tempurung lutut dan jika berlaku dalam jangka masa panjang ia boleh menyebabkan otot-otot di sekitar lutut membengkak.

Rawatan dan Pencegahan Sakit Lutut Dengan Vitamin Shaklee


Sakit lutut bukanlah penyakit yang serius. Namun, jika tidak dicegah dan dirawat akan menyebabkan kelumpuhan sehingga tidak mampu berdiri.

Antara supplemen yang boleh diambil bagi membantu meredakan dan mencegah sakit lutut ialah:
  • Ostematrix
    Ostematrix mengandungi kalsium, vitamin D, magnesium, zinc, mangan dan kuprum. Komponen ini penting untuk kesihatan sendi dan tulang.

  • Omega Guard
    Membantu mengurangkan inflamasi dan radang sendi. Ia kaya dengan asid lemak omega-3. Omega guard juga bertindak sebagai pelincir untuk kelancaran sendi.

  • Advanced Joint Health Tablet
    Berikan manfaat untuk kesihatan sendi dan lutut dengan cara menyokong keselesaan sendi, memelihara tisu penyambung agar sentiasa sihat dan meningkatkan kesan kusyen.

  • Vivix
    Kaya dengan kandungan resveratrol yang berkuasa. Resveratrol menyokong fungsi kesihatan sendi. Juga bertindak sebagai anti-radang.

Testimoni Vitamin untuk Sakit Lutut






Berminat untuk cuba, whatsapp sha 012-9362692 untuk tempahan dan konsultasi terbaik.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...