SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Wednesday 14 September 2016

cara bisnes online tanpa modal besar

Waktu mula-mula saya fikir nak buat bisnes online, macam-macam yang ada dalam fikiran. Nak buat bisnes ini bisnes itu, nak buat macam ni macam tu. Malah ada juga strategi marketing yang dah mula dirangkakan. Namun apa yang difikirkan itu hanya tinggal sebuah perancangan, ini kerana semuanya memerlukan modal yang tinggi.

Jika anda fikir nak jual online produk kanak-kanak atau pakaian dan aksesori wanita  anda pastinya perlu menyediakan  stok. Malah untuk dapatkan margin untung yang besar, stok harus diambil secara borong. Bagi yang baru ingin memulakan berniaga pastinya ia agak membebankan kerana perlu mengeluarkan modal sendiri yang agak besar. Namun alternatif lain juga ada seperti menjadi agen atau dropship kepada supplier. Hal ini boleh difikirkan namun harus memilih supplier yang amanah dan jujur. Risau jika kita sudah ada customer tapi bila sudah bank in supplier pulak buat hal.

Syukur alhamdulillah, saya dipertemukan dengan bisnes ini. Tak perlu modal besar, hanya rm75 sebagai pendaftaran ahli sahaja (waktu tu takde gst lagi). Kemudian saya diberi penerangan ringkas, walau mula-mula rasa pening lalat tapi bila dah mulakan bisnes dan saya apply apa yang disuruh, semuanya mudah. Tak susah pon. Bisnes saya ni ala dropship, tapi bezanya ialah company ni boleh dipercayai. Produk pon laris.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...