SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Friday 30 September 2016

Cyst Hilang dan Kini Hamil Selepas TTC 6 Tahun Setelah Amalkan Vivix


APA ITU CYST?

Cyst ada pelbagai jenis dan boleh berlaku dimana2 bahagia tubuh manusia. Tapi yang selalu berlaku kepada wanita ialah Ovarian Cyst atau Sista Ovari. Ovarian Cyst juga terdapat dalam pelbagai jenis. Disini saya ceritakan tentang Ovarian Cyst.

Sistem pembiakan wanita terdiri daripada rahim, serviks, ovari dan tiub fallopian. Ovari adalah dua organ kecil yang terletak dikiri dan kanan rahim dalam badan wanita. Ia menghasilkan telur (ovum) serta hormon seperti estrogen dan progesteron. Pada setiap satu kitaran haid, telur membesar dan tumbuh pada kantung kecil di dalam ovari yang dipanggil folikel. Apabila telur matang, folikel akan pecah dan membebaskan telur atau ovum tadi. Seterusnya kantung akan mengecut dan berubah menjadi corpus luteumCorpus luteum merembeskan hormon yang membantu menyediakan telur pada kitaran seterusnya.

Cyst ovari adalah masalah yang kerap berlaku kepada wanita. Dikatakan 3 dari 10 orang wanita dewasa menghadapi masalah ini. Kebanyakan cyst ovari bukanlah ketumbuhan kanser. Berita baiknya hampir semua cyst ovari akan hilang secara spontan tanpa memerlukan rawatan. Walau bagaimanapun terdapat cyst yang tidak hilang seperti biasa dan ini memerlukan rawatan. Dan apa yang lebih menakutkan ialah terdapat beberapa kes kecil yang mendapati ketumbuhan cyst bertukar menjadi kanser.

sista ovari, pengalaman cyst, cyst bahaya, dermoid cyst, jenis cyst, masalah wanita, hormon, protesteron, estrogen, kanser ovari, shaklee product, produk shaklee utk cyst, ovari, kesuburan, ketidaksuburan
Ovarian Cyst
Bagi wanita2 diluar sana, byk faktor yang menyebabkan terjadinya cyst. Faktor utama sudah tentu pemakanan. Dan cyst boleh mengganggu dan menjejaskan fungsi kewanitaan.

untuk menjaga pemakanan adalah agak sukar dimasa kini, dengan kekangan masa untuk masak dirumah dan juga semestinya bermula dari seawal penghasilan makanan itu sendiri. Oleh itu, amat penting kita menyeimbangkan semula badan dengan makanan tinggi antioksidan.

Vivix adalah antara supplemen yang kaya dengan resveratrol dan tinggi kandungan antioksidan. 

Testimoni Pesakit Cyst Yang Mengambil Vivix:


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...