SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Friday 9 September 2016

Mudahnya Buat Side Income Waktu Study

Bila bercerita pasal cari side income waktu belajar, teringat saya dulu zaman belajar memang aktif juga berniaga sambilan cari duit poket lebih. Maklumlah life sebagai student banyak yang nak dibelanjakan, terumata dari akademik dan belanja harian.

Jika diikutkan berniaga waktu belajar ni saya dah start berniaga kecil-kecilan ketika berada di darjah enam lagi. Waktu itu, saya hanya buat penanda buku dan menjualnya pada harga 50 sen sahaja. Saya tak lah kreatif mana tapi waktu tu kakak saya banyak menolong, dia buat dan saya jual. Indahnya bila ingat semula kisah sewaktu kecil. Hihi.



Hah, berbalik pada bisnes ketika belajar di IPTA, kebetulan saya bawak kenderaan untuk mudahkan saya pergi ke kolej. Jadi saya gunakan juga sebagai mata pencarian meraih pendapatan sampingan dengan menyediakan servis penghantaran. Aktiviti ini saya buat bila ada masa terluang je, tapi kena pandai cari masa juga. Huhu.

Lepas tu, ada subjek yang kena saya buat sales.. Maka saya rasa peluang tu lagi besar untuk tambah income, masalahnya saya ni pemalu. Mana mungkin saya buat direct sales sebab kami kena menjual produk iks (industri kecil dan sederhana) dan saya pilih untuk jual beraneka jenis kerepek. Pikir strategi, saya upah junior untuk run bisnes di hostel lelaki.

Kalau waktu saya belajar dulu dah kenal shaklee kan best. Sebab hanya dengan online je dah boleh buat bisnes dan jana pendapatan sendiri. Tak perlu susah payah nak jumpa orang atau keluar modal besar. Ye, waktu berniaga untuk subjek sales and marketing, saya kena keluar moda ratusan juga untuk beli kerepek dan jual. Tapi dengan shaklee saya hanya daftar ahli, rm75 (waktu tu belum gst).

Malah saya tak perlu terkejar-kejar balik kelas untuk packing kerepek dan mula aktiviti menjual. Serius penat, walaupun itu pengalaman berharga. Tapi kalau anda seorang student yang nak cari income lebih, nak duit poket lebih tak salah jika anda mencuba sendiri produk shaklee, join sebagai ahli dan promot pada kawan-kawan dan buat sambilan secara online.




Sambil online buat assignment, sambil update blog atau sharing di facebook. Mudah sangat. Buat apa nak malu, sebab bisnes online bukan perlu jumpa orang.

Nak cari duit poket lebih, jom isi borang ni....
Kalau anda nak belajar bagaimana nak memulakan bisnes online, bolehlah saya tunjuk ajar apa yang saya tahu dengan pengalaman hampir 5 tahun ni. Inshaallah. Sebagai permulaan, jom isikan borang ini, saya akan hubungi anda kemudian:

Saya akan hubungi anda kemudian dan seterusnya memberikan panduan dan guide anda untuk berbisnes.

Ada kemahuan, disitu ada jalan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...