SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Tuesday 14 October 2014

Atasi Masalah Senggugut Dikalangan Wanita

Period Pain (senggugut) yang menyakitkan!

Sesetengah wanita, sejak didatangi haid sewaktu mencecah akil baligh, sudah ada yang mula mengalami simptom pra-haid atau masalah senggugut. Bagi yang pernah mengalaminya sahaja yang mengetahui betapa sakit dan peritnya bila tiba situasi sebegitu terjadi.

Pengalaman saya sendiri, mengalami masalah ini sehingga adakalanya sehingga terpaksa berehat (MC) dirumah sahaja. Sakitnya rasa macam nak tercabut pinggang ni. Bila dah sakit macam tu, emosi mula jadi tak stabil, dah la memang waktu tu hormon tak stabil tambah emosi pon tak stabil memang mood kadang ke lautlah Hah, betul tak korang bagi yang pernah merasainya.


Jom tengok beberapa kenalan saya yang memberi feedback mengenai masalah senggugut mereka berkurang setelah mengamalkan supplemen shaklee :



Saya pernah terbaca didalam sebuah artikel kesihatan, sakit senggugut itu terjadi bukan sahaja disebabkan penguncupan dan pengembangan rahim kita dan juga darah kotor yang hendak dikeluarkan itu. Malah, faktor pemakanan seimbang dan nutrien dalam tubuh badan juga amat penting. Sewaktu seseorang wanita itu sedang mengalami haid, kalsium didalam tubuhnya akan berkurang. 

Oleh itu, amat penting untuk kita sebagai wanita khususnya untuk mengamalkan supplemen di usia yang muda. Bukan ketika sudah sakit baru nak ikhtiar. Namun, jika anda yakin yang diri anda boleh mendapat segala nutrien yang diperlukan melalui makanan yang anda makan, silakan. Tapi pastikan masakan yang anda masak tidak terlalu lama, makanan tersebut tidak mengandungi bahan kimia contoh seperti tanaman sayuran, dan makanan anda haruslah organik. 

Tapi saya percaya, pada zaman sekarang agak sukar untuk dapatkan nutrien sepenuhnya daripada makanan yang kita makan sahaja. Demikian, untuk mengatasi masalah kekurangan nutrien tertentu saya hanya mengamalkan supplemen shaklee yang ternyata semulajadi, selamat dan berkesan.




Hubungi saya untuk khidmat nasihat dan tempahan produk:


SHA | 012-9362692
irsyahealthyhouse@gmail.com
Instagram : @Vitamin_Station

COD Area: 
:: UUM-Sintok, Changlun, Jitra, Alor Setar dan Sungai Petani ::
:: UNIMAP, Pauh dan Arau ::

*Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak

-Disclaimer-
These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...