SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Sunday 19 October 2014

Aktiviti Hujung Minggu

Bagi negeri yang mula bekerja pada hari Ahad, semua mula sibuk kembali kepada rutin asal, hantar anak ke sekolah, pergi kerja dan sebagainya. Namun aktiviti sebegini berbeza pula dengan negeri-negeri yang berehat pada hari Sabtu dan Ahad, masing-masing merancang menghabiskan masa dengan keluarga tersayang.

Rutin saya setiap pagi, memang akan mula sibuk menguruskan hal keluarga, menyiapkan suami nak ke tempat kerja, menguruskan Baby Rayy, mengemas rumah dan sebagainya. Tengahari pula saya sibuk ke pejabat pos untuk menghantar barang untuk di pos. Balik rumah, ada tetamu pula datang berkunjung. Alhamdulillah, tetamu bawa rezeki kan ^_^

Bagai kebetulan pula, dari pagi sehingga ke malam, tetamu datang ke rumah silih berganti. Maklumlah, bagi negeri yang bercuti pada hari Ahad mengambil kesempatan meluangkan masa dengan menziarah kawan-kawan dan sanak saudara.

Walaupun agak keletihan, sebab hari Sabtu saya pergi ke Pulau Pinang dan melawat ibu mertua sekali, jadi pulang ke rumah sudah lewat malam dan bangun pagi dan menguruskan pelbagai urusan sambil melayan tetamu yang datang, tetapi seronok sebab dapat jumpa kawan dan saudara yang jarang-jarang jumpa.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...