SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Thursday 2 October 2014

Rahsia Kulit Bayi Cantik

Benarkah Minum Soya Punca Kulit Anak Sensitif?

soya shaklee untuk ibu hamil


Sejak sebelum berkahwin lagi saya selalu juga dengar kalau mengandung nak anak cantik minum soya. Tapi tak tahulah betul atau tak. Namun bila dah berkahwin dan mengandung, ramai pula yang pesan jangan minum soya, nanti kulit anak sensitif atau alergik!

Ishkkk, mana satu yang tepat ni. Okay ke tidak minum soya semasa hamil? Musykil betul.

Dah musykil, kita kena kajilah. Betul ke tidak, minum soya semasa hamil punca kulit anak jadi sensitif. Terlalu banyak pendapat tetapi malangnya, tiada kajian yang sahih dan membuktikan secara klinikal yang soya merupakan punca kulit anak jadi sensitif. Jika tidak percaya, anda boleh mencari sendiri journal nutrisi dan kesihatan. Dalam blog Dr.Zubaidi sendiri juga ada mengupaskan mengenai topik yang hangat ini.

Tapi mungkin juga ada benarnya mitos tersebut, ini mungkin kerana kebanyakan ibu hamil yang mengamalkan minuman soya mengambil minuman kotak segera yang ada di pasaran. Maklum saja, tidak perlu susah payah untuk membuatnya sendiri. Tetapi para ibu hamil terlupa atau mungkin juga terlepas pandang kerana setiap makanan atau minuman kita yang diproses selalunya mengandungi bahan pengawet untuk memastikan ianya tahan lama dan tidak rosak dalam simpanan stok.

Hal ini mungkin berlainan jika kita mengamalkan soya organik. Jika anda mampu untuk menanamnya sendiri, menjaga tanaman kacanng soya ini tanpa racun serangga atau bahan kimia, memproses tanpa menghilangkan zat penting. Sememangnya saya percaya tidak ramai yang sanggup untuk bersusah payah beginikan. 

Oleh itu, ESP Shaklee merupakan alternatif minuman soya pilihan terbaik untuk anda. ESP Shaklee merupakan kacang soya yang tidak diubah genetiknya, Non-GMO. Pastinya kacang soya ESP ditanam dan diproses dengan semulajadi dan ditambah unsur kalsium agar selamat untuk diminum.

Kebanyakkan pengguna yang mengamalkan ESP Shaklee semasa mengandung memberikan maklum balas yang baik, kulit anak mereka ternyata lebih cerah dan gebu. Lihat testimoni dibawah ini :





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...