SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Tuesday 28 October 2014

Selamatkah Maltodextrin Untuk Anak Anda?

Kandungan Mealshake Shaklee

MALTODEXTRIN atau maltodektrin adalah serbuk putih seing digunakan dalam makanan yang diproses sebagai pemekat atau pengisi kerana ia amat mudah diperolehi, malah dalam farmaseutikal ia digunakan sebagai ejen mengikat. Maltodextrin merupakan sejenis karbohidrat yang mudah dihadam dan diperbuat daripada beras, jagung atau kentang. Ianya juga boleh diperolehi daripada barli atau gandum.

Serbuk putih ini boleh didapati didalam buah-buahan dalam tin, makanan ringan, bijiran, pencuci mulut, puding segera, sos dan kuah salad. Selain itu, maltodextrin juga sering digunakan dalam kombinasi dengan bahan tambahan dan rempah lain untuk membentuk lapisan kering sedap atau manis untuk makanan snek goreng seperti kerepek jagung, kentang atau lain-lain. Pengusaha makanan menggunakan maltoxtrin atau serbuk putih ini sebagai pengganti gula seperti Splenda atau Sama, selain mengandungi kurang kalori berbanding gula. 

Bahan ini dianggap sebagai polisakarida, yang layak sebagai pemanis alternatif kepada sukrosa atau fruktosa. Oleh itu, tidak hairanlah maltodextrin ada dalam kandungan mealshake shaklee kerana menggantikan gula yang mana kandungan kalorinya lebih tinggi dan ianya diproses dari sumber semulajadi seperti jagung, beras dan kentang dan bukanlah daripada bahan kimia merbahaya. Ia biasanya digunakan dalam jumlah yang kecil dan tidak memberi kesan besar dari segi jumlah protein, lemak, karbohidrat atau serat yang ditambah dalam makanan.

Sumber maltodextrin yang selamat

Menurut sumber, penulis yang mempunyai kepakaran dalam pelbagai bidang menyatakan bahawa jika produk berkenaan itu yang dihasilkan daripada jagung atau kentang yang ditanam di Amerika Syarikat atau Kanada, secara umumnya ianya adalah selamat untuk semua pengguna.

Manakala, maltodextrin yang berasaskan gandum yang biasanya diproses di negara-negara Asia, penggunaan adalah selamat namun tidak sesuai bagi mereka yang mengalami penyakit seliak (celiac disease). Juga pelbagai penyelidikan menyatakan pemanis alternatif dalam maltodextrin adalah selamat.

Mealshake Shaklee sesuai untuk diambil dari kanak-kanak sehingga ke warga emas. Ia adalah multivitamin dan multimineral dalam bentuk serbuk minuman yang membekalkan nutrisi perlu untuk keperluan tubuh badan.

Sumber:
http://www.fitsugar.com/What-Maltodextrin-293287
http://fitnessfortravel.com/is-maltodextrin-bad-for-you/
http://www.wisegeek.com/is-maltodextrin-unsafe.htm


Mealshake Shaklee sesuai untuk diambil dari kanak-kanak sehingga ke warga emas. Ia adalah multivitamin dan multimineral dalam bentuk serbuk minuman yang membekalkan nutrisi perlu untuk keperluan tubuh badan.

Anda mungkin berminat :





Nak Order? Klik kuat-kuat:


 Saya Nak Order Mealshakes Shaklee

Hubungi kami sekarang!

I'm Your Shaklee Independent Distributor
Pengedar Sah Shaklee Changlun-Jitra (Kubang Pasu)

sha 012-9362692
irsyahealthyhouse@gmail.com


COD Area: 
:: UUM-Sintok, Changlun, Jitra, Alor Setar dan Sungai Petani ::
:: UNIMAP, Pauh dan Arau ::

*Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak

-Disclaimer-
These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...