SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Tuesday 7 October 2014

Bosan Digelar Papan Lapis, Jom Tambah Berat Badan!

Tambah Berat Badan Sesuai Dengan BMI Anda

Seringkali digelar sebagai 'papan lapis' dikalangan kenalan dan saudara mara anda. Mungkin ianya bahan gurauan oleh mereka, tetapi jika seringkali diejek sebegitu pastinya menimbulkan perasaan kurang senang di hati kita. Betul kan.

Sesetengah orang berpendapat, orang kurus ni senang nak cari pakaian. Pendapat peribadi saya yang memiliki saiz tubuh yang kecil ni rasanya tidak bersetuju dengan kata-kata mudah nak mencari pakaian yang kena dengan saiz, sebab selalu terpaksa di alter semula terutama bahagian pinggang atau di bahu.

Dalam hati terfikir juga untuk menaikkan berat badan, tak salah mencubakan walaupun kita sememangnya 'kecil' disebabkan faktor genetik mungkin. Sekurang-kurangnya biarlah berat badan kita seiring dengan ketinggian kita agar tidak terlalu kurus dan tidak terlalu besar. Memiliki BMI yang ideal sememangnya menjadi impian saya dan anda kan ;) *winkk..kenyit mata

Cara dan tips yang boleh dilakukan untuk menaikkan berat badan dengan cara sihat dan selamat


Mealshake : Membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. Sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein.

B Complex : Mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan, mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa tekanan perasaan dan rasa letih dan meningkatkan sistem pertahanan badan.

VitaLea : Membekalkan 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukkan sel darah merah. Banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid (beguk) yang biasanya terjadi akibat kekurangan iodin. Pengambilan vitalea membantu badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.

Selain mengamalkan cadangan supplemen tambah berat badan seperti di atas ini, anda juga harus mengamalkan senaman. Senaman bukan hanya penting bagi mereka yang nak kurus tapi juga bagi anda yang ingin menambah berat badan untuk menggalakkan tumbesaran otot. Tanpa mengira jantina, untuk menurunkan berat badan atau menambah berat, anda perlu ketahui pentingnya bersenam ini.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...