SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Friday 3 October 2014

Supplemen Terbaik Merawat Ekzema Anak

Cara Membantu Atasi Masalah Kulit Eczema Anak


Eczema ialah penyakit kulit disebabkan oleh keradangan akibat kekeringan kulit. Bahagian yang selalu dialami lazimnya di bahagian muka, leher, tangan, siku dan belakang lutut. Pada bayi, selalunya akan terdapat di muka dan bahagian badan yang lain dalam bentuk tompok-tompok merah. Kawasan yang terkena eczema, kelihatan sangat kering, menebal atau bersisik. Tempat kering itu akan rasa gatal seperti merenyam dan jika digaru akan menjadikannya luka dan berdarah.


mealshake rawat ekzema


Dikatakan juga eczema dan kulit alergik adalah penyakit kulit warisan, dan sesetengah eczema disertai dengan masalah asthma. Para ibu dan ayah jangan bimbang, kebanyakkan masalah ekzema boleh beransur pulih seiring dengan usia anak-anak. Walaupun ada juga sesetengah kes, yang menghidap masalah ini sehingga dewasa, namun ianya tidak banyak.

Bagaimana nak mengawal, mencegah dan merawat eczema?

Ekzema tidak boleh dipulihkan tetapi ia boleh diberikan rawatan yang bersesuaian dan ianya boleh boleh dikawal supaya tidak menjadi lebih teruk. Sebagai contoh, jika anda tahu bahawa anak anda mengalami alahan pada makanan seperti telur, maka elakkan makanan yang mengandungi bahan tersebut.

sumber: cafeprees.com

Selain mengelakkan makanan tertentu yang anak alergik, ibubapa juga harus prihatin dengan tahap kekeringan kulit yang dialami oleh anak-anak dan sentiasa menyapukan lotion pelembap agar kulit tidak menjadi terlalu kering. kebiasaannya lotion pelembap yang dibekalkan oleh doktor mengandungi steroid. Mungkin masih ramai ibubapa yang tidak mengetahui kesan jangka masa panjang pengambilan steroid ini yang boleh menipiskan kulit. Jadi kalau boleh elakkan, tapi bagaimana cara memastikan kulit anak tidak kering?

Rawatan Alternatif Dengan Cadangan Set Eczema Shaklee


Nak Order? 

Klik kuat-kuat:


 Saya Nak Order Mealshakes Shaklee

Hubungi kami sekarang!

I'm Your Shaklee Independent Distributor
Pengedar Sah Shaklee Changlun-Jitra (Kubang Pasu)

sha 012-9362692
irsyahealthyhouse@gmail.com


COD Area: 
:: UUM-Sintok, Changlun, Jitra, Alor Setar dan Sungai Petani ::
:: UNIMAP, Pauh dan Arau ::

*Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak

-Disclaimer-
These statement have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease


1 comment:

  1. memamng terbaiklah mealshake, antara item wajib utntuk anak-anak mak jemah...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...