SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Monday 30 May 2016

Sudah Buat Ujian Pap Smear? Resveratrol Mampu Cegah Kanser Wanita


Kanser serviks merupakan kanser yang berlaku pada bahagian pangkal rahim. Rahim merupakan bahagian tubuh yang amat penting kepada seseorang wanita kerana ia merupakan bahagian badan yang membolehkan janin berkembang. Manakala, serviks atau pangkal rahim terletak berhadapan dengan saluran yang dipanggil faraj.

Di dalam kanser serviks, sel-sel di serviks bertindak tidak normal dan sel-sel ini terus membesar dan membentuk satu benjolan atau tumor. Jika tidak dirawat, sel-sel kanser ini boleh merebak ke bahagian-bahagian lain melalui sistem darah atau limfa.

Walaupun kanser serviks mengambil masa bertahun-tahun lamanya untuk berkembang, seseorang wanita tidak seharusnya memandang remeh kerana penyakit ini amat berbahaya dan perlu dicegah pada peringkat awal. 

Gajala dan Tanda-Tanda


  • Lelehan faraj berair dan berbau busuk
  • Lelehan faraj dan keputihan adalah perkara normal bagi wanita. Tetapi sekiranya lelehan faraj berbau busuk, terdapat keputihan berlebihan dan masalah ini berpanjangan ia merupakan tanda-tanda munculnya penyakit kanser serviks.
  • Rasa sakit semasa melakukan hubungan seks
  • Pendarahan dari faraj antara haid atau selepas perhubungan seks. Jika mendapati tanda sebegini, dinasihatkan merujuk kepada doktor kerana pendarahanyang berlaku mungkin merupakan gejala kanser serviks atau ia juga disebabkan oleh gangguan keseimbangan hormon.
  • Sebarang pendarahan dari faraj selepas putus haid.

Faktor Risiko

  • Aktiviti seks bermula pada usia yang lebih muda
  • Mempunyai pasangan seks yang ramai
  • Tabiat seks seseorang wanita
  • Agen jangkitan seperti jangkitan virus Human Papilloma
  • Kebersihan diri tidak memuaskan
  • Tabiat menghisap rokok
Jadi sebagai seorang wanita anda janganlah memandang remeh soal kanser serviks. Ianya dapat dicegah dengan melakukan ujian pap smear seperti yang disarankan setahun sekali atau setahun dua kali bergantung pada keputusan sewaktu pemeriksaan.

Pap Smear adalah sejenis ujian yang dijalankan untuk mengesan penyakit kanser serviks. Sel-sel akan diambil secara berhati-hati dari permukaan serviks dan diletakkan atas slaid kaca untuk dihantar ke makmal bagi menjalankan pemeriksaan mikroskopik.



Selain itu, untuk mencegah kanser serviks terutamanya bagi anda yang mempunyai latar belakang keluarga yang mempunyai sejarah menghidap kanser serviks ini, saya sangat syorkan agar anda mengamalkan minuman cecair merah yang kaya dengan kebaikan resveratrol dan ellagic acid yang dapat membantu mengawal daripada sel-sel kanser ini dari terus merebak.

Bagaimana Vivix Mencegah Kanser


Resveratrol adalah bahan utama didalam sebotol vivix. Ianya adalah bahan yang didapati dari tumbuh-tumbuhan seperti anggur muscadine, sebagai pertahanan diri dari terkena penyakit. Kajian telah dilakukan dan ianya bertindak sebagai antioksidan dan anti-radang.

Paling best, vivix ni dapat membantu membina semula sel-sel kanser yang telah rosak. Sel ini dibetulkan semula kepada proses semulajadi untuk mati yang digelar proses apoptosis. Proses ini menyebabkan sel kanser semakin berkurang dan akhirnya terbantut.



Terdapat kajian dari Universiti Missouri, pada tahun 2013 menemui bahawa kombinasi resveratrol (kandungan utama vivix) dan radioterapi mampu membunuh lebih banyak sel kanser berbanding terapu sahaja.

Testimoni Survivor Kanser Rahim Ikhtiar dengan Vivix :











No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...