SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Thursday 5 May 2016

Bell's Pasly Boleh Serang Siapa Saja Termasuklah Ibu Hamil dan Menyusu!

BELL PASLY KELUMPUHAN SARAF OTOT MUKA YANG MUNGKIN TERJADI PADA SIAPA SAHAJA

Baru-baru ini ada seorang kawan berkongsi cerita tentang penyakit Bell Palsy. Jujurnya itu adalah pertama kali saya dengar nama penyakit ini. Bell's Palsy boleh menyerang sesiapa sahaja tanpa kira peringkat umur, malah ada wanita hamil dan ibu yang lepas bersalin juga terkena penyakit ini secara tiba-tiba.


Sangkaan saya penyakit ini adalah salah satu simptom penyakit strok, rupa-rupanya bukan. Ia bukan penyakit strok, tapi Bell Palsy adalah satu penyakit kelumpuhan muka idiopatik yang tidak diketahui punca akibat disfungsi saraf tengkorak 7 (saraf muka) yang mengakibatkan ketidakupayaan mengawal otot muka pada bahagian yang terjejas.

Terdapat beberapa keadaan yang boleh menyebabkan kelumpuhan muka contohnya ketumbuhan otak, strok dan penyakit Lyme. Namun, jika tiada sebab dan berlaku kelumpuhan maka ia dipanggil Bells Palsy.

Bells Palsy dikenalpasti melalui bentuk muka seakan jatuh sebelah. Ia menyebabkan kelemahan atau kelumpuhan di sebelah muka dan boleh menyebabkan bahagian otot muka lemah dan berasa berat di sekitar mata dan mulut. Pesakit tidak boleh dikerdip dan tup, senyuman dan pergerakan bibir terganggu, lidah mengeras, kening seperti berkerut dan terangkat, air liur meleleh dan hidung seakan terjatuh pada bahagian yang terjejas.

rawatan terbaik untuk bell palsy 6.jpg


Punca Bell Palsy

Selain itu, ada beberapa punca mungkin mempunyai kaitan dengan serangan Bells Palsy seperti trauma, faktor sekeliling, emosi dan metabolik tidak stabil. Namun, sehingga kini tiada kesahihan punca sebenar Bells Palsy. Golongan penyelidik berpendapat, ia mungkin juga disebabkan radang jangkitan viral seperti virus herpes

Rawatan

Apabila anda pergi lakukan pemeriksaan dan doktor mengesahkan bahawa anda telah terkena Bells Pasly, kebiasaanya doktor akan membekalkan ubatan steroid, antiviral, ubat titis mata dan sebaginya. Doktor juga akan menyarankan pesakit membuat fisiologi untuk menguatkan otot terjejas dan memberi stimulasi kepada saraf yang terlibat. Jenis fisioterapi yang biasa diberi adalah urutan muka, senaman otot muka dan stimulasi elektrik. Namun berdasarkan kajian fisioterapi ini tidak membantu sepenuhnya.

Walaupun kaedah penggunaan ubatan steroid menunjukan pesakit Bells Pasly ada peningkatan tetapi ia turut memberik kesan kepada mereka akibat penggunaan ubat steroid seperti sakit kepala, sakit belakang, sembelit, letih dan lesu, mood yang tidak stabil, insomia (susah tidur malam) dan kembung perut.

Rawatan Alternatif

Memandangkan pesakit Bells Pasly terpaksa mengambil ubatan steroid, suka saya cadangkan agar anda mencuba tonik merah minuman botanical, vivix daripada shaklee. Kandungannya yang diperbuat daripada anggur muscadine, elderberi dan purple carrot.

Gabungan tumbuhan ini membuatkan vivix kaya dengan resveratol, sekaligus menjadikan ianya sangat istimewa kerana bertindak dan memperbaiki kedalam sel. Vivix juga telah banyak membantu pesakit kronik khususnya dalam memberikan mereka sebuah harapan baru untuk hidup lebih sihat.

Paling penting, vivix adalah bebas steroid :)

Bells Pasly berisiko tinggi untuk berulang bagi seseorang yang pernah mengalaminya. Oleh itu sangat sesuai dan bertepatan untuk anda dapatkan sekarang, kerana ianya bertindak menyeluruh dan mampu memperbaiki dan melindungi sehingga ke dalam sel DNA manusia.

Tak perlu fikir dua kali untuk mencuba, sebab kami telah ada benyak testimoni pesakit Bells Pasly yang sembuh dengan cepat selepas mengambil vivix, antaranya seperti dibawah ini :

"Waalaikumusalam..Alhamdulillah saya sudah sembuh dari bell's palsy. Rajin berurut dan juga minum vivix"


"Alhamdulillah, 2 Oktober 2015, saya bangun sebelah muka dah jatuh. 
Tak boleh senyum, mata tak boleh tutup, airmata mengalir macam menangis, 
sakit, rasa tegang je. Doktor sahkan saya diserang bells palsy. 
Bukan stroke tapi kelemahan sebelah otot muka. Saya di steroid. 
Punca unkown. Tapi maybe sebab saya menyusukan dan bersalin.

Saya tidak mengambil sebarang steroid. Consume special dose Vivix dan 
consume omega guard, b-complex, vitamin E dengan extreme. 
Saya juga menjalani fisioterapi. Alhamdulillah selepas 90 hari saya diberi 
kesempatan senyum kembali.

Share la, saya izinkan. Kalau ada ahli keluarga/ sahabat handai 
yang mengalami berikan support. Ia bukan mudah seperti yang dijangka...."



Sebarang consultation dan untuk tempahan vivix boleh whatsapp : 012-9362692

1 comment:

  1. Takut juga ya penyakit bell pasly ni...minumlah vivix untuk rawatan terbaik bagi anda yang menderita bell pasly.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...