SUPER HOT BULAN INI...

♥Followers♥

Tuesday 3 May 2016

14 Hari Konsisten Vivix, Pegawai Perubatan Sah Tiroid Sembuh

Kalau sebut penyakit tiriod mungkin agak familiar dikalangan masyarakat. Tapi adakah kita faham apakah sebenarnya penyakit ni.

Berdasarkan portal info myhealth, tiroid adalah salah satu kalenjar endokrin yang berbentuk seperti kupu-kupu dan terletak di hadapan leher manusia, seperti gambar rajah dibawah ini.



Kalenjar tiroid ini berfungsi untuk mengeluarkan hormon tiroid iaitu hormon Thyroxine (T4) dan Triiodothyronine (T3) yang berfungsi mengawal metabolisma (pengeluaran tenaga) manusia. Penyakit tiroid ini mempunyai 2 jenis iaitu Hipertiroidisme (hormon tiroid berlebihan) dan Hipotiroidisme (hormon tiroid rendah)

Hipertiroidisme adalah keadaan berlebihan hormon tiroid dalam badan, ini paling kerap disebabkan penyakit “Graves disease” yang mana sistem pertahanan badan mengeluarkan antibodi yang merangsangkan kelenjar tiroid untuk mengeluarkan hormon tiroid yang berlebihan.
Hipotiroidisme adalah keadaan kekurangan hormone tiroid dalam badan. Keadaan ini selalunya berlaku disebabkan kegagalan fungsi kelenjar tiroid (primary hypothyroidism). Kadangkala hipotiroidism berpunca dari kegagalan fungsi kelenjar pituitary (secondary or central hypothyroid) yang mengeluarkan isyarat kepada kelenjar tiroid untuk membentuk dan mengeluarkan hormone tiroid.
Penyakit tiroid ini boleh dikawal dengan ubat-ubatan, radioaktif dan dengan cara pembedahan. Namun dengan pengambilan ubat-ubatan boleh memberikan kesan jangka masa panjang seperti sakit tekak, ulser mulut, demam, lebam, loya, jaundis (tapi jarang p), tunas rasa terjejas, sakit kepala, sakit sendi, "rash" alahan pada ubat dan keguguran rambut.
Malah kesan sampingan luar biasa yang mungkin terjadi kepada anda adalah pengurangan sel darah putih dalam badan yang amat diperlukan untuk mempertahankan badan dari jangkitan kuman.
Takutnyaaa bila baca macam ni kan, lagi sedih kalau perkara ni terjadi pada diri sendiri, pasangan ataupun ahli keluarga. Nak cari alternatif lain? saya sarankan pada awak awak yang mungkin sedang mengahadapi penyakit tiroid ni untuk mencuba vivix si tonik ajaib.
Sebab apa saya rekemen vivix ni untuk awak semua sebab kandungannya dibuat dari tumbuhan botanical seperti anggur muscadine, lobak ungu dan beberapa tumbuhan lain yang sangat kaya dengan resveratol.
Okay jom saya kongsikan beberapa feedback positif pelanggan yang mempunyai penyakit tiroid dan memilih untuk mencuba vivix shaklee. 
Testimoni 1:
"Tyroid dah tak ada..doktor kata tak payah makan ubat lagi.  Ein cuma makan supplement (vivix).. Alhamdulillah sangat-sangat padahal baru 14 hari makan vivix"

Testimoni 2:
"Ayah suspek tiroid sebab ada bengkak di luar. Bulan lepas consume vivix, terus masa check tadi confirm takda tiroid. Cuma kene operate jha untuk buang lendir dalam bengkak tu"


Awak pula macam mana, tak kan nak biar aje sakit tu kan.. 
Whatsapp saya ya untuk consultation, 012-9362692 
 

3 comments:

  1. Ada baiknya jika anda amalkan Vivix untuk atasi masalah tiroid.

    ReplyDelete
  2. Blh.ke.vivix.di mkn time.period?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...